جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 04 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 4 آبان 1401

بررسی بازار آهن امروز 4 آبان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد در حالی وزیر صمت به تعبیر خودش با دست پر به بهارستان می‌رود، اصلاح نرخ در بازار آهن ادامه دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن 4 آبان 1401 عینک فولادی

به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، چهارم آبان 1401 نشان می‌دهد، کف نرخ دلار در میدان فردوسی با 200 تومان افزایش به 32 هزار 600 تومان رسید و در بازار آهن با وجود نوسانات بعضا شدید روز‌های قبل امروز تنها شاهد اصلاح قیمت جزئی در برخی شرکت‌ها هستیم.

در همین حین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قواعد مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، نهادها و اشخاصی را در حوزه اتحادیه اروپا را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، تحریم کرد.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود اشخاص فوق به جمهوری اسلامی ایران و توقیف اموال و دارایی آنان در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت برخی مقامات آمریکا در حالی که در ارسال پیام‌های محرمانه دیپلماتیک برای رسیدن به توافق شتاب دارند و در میز مذاکرات غیرمستقیم و یا تبادل پیام‌های غیرمستقیم این علاقه‌مندی خود را مکرراً ابراز می‌دارند، اما همزمان از ترور و آشوب در ایران حمایت می‌کنند.

ایشان نسبت به صحبت‌های دیروز وزیر خارجه آمریکا نیز واکنش نشان دادند و گفتند: هدف آنها این است که در میز مذاکرات ما را وادار به عقب‌نشینی کنند. در تامین منافع ملی مردم از خطوط قرمز خود کوتاه نخواهیم آمد. پیام‌های آمریکا برای رسیدن به توافق به دست ما می‌رسد. در روزهای اخیر پیامی را از آمریکا در این رابطه دریافت کردیم. مسیر دیپلماسی به خوبی جریان دارد. اما برخی مقامات آمریکایی با اظهاراتی ریاکارانه در رسانه به گونه‌ای حرف می‌زنند که در تعارض با پیام‌های دیپلماتیک آن‌هاست.

همچنین وزیر امور خارجه بلاروس در نشستی با حضور وزیر امور خارجه ایران گفت : بلاروس مانند ایران، مخالف تحریم‌های یکجانبه است. ما خواهان رعایت حقوق بین‌المللی هستیم. با این تحریم‌ها یک تروریسم اقتصادی علیه کشورهایی مانند ایران و بلاروس در حال رخ دادن است. حجم تبادلات دو کشور مناسب با سطح همکاری‌های سیاسی ایران و بلاروس نیست و بسیار کم است.

از سویی دیگر رئیس اتاق ایران بیان کرد: طبق توافق‌های صورت گرفته، قرار است توافق تجارت آزاد ایران و پاکستان به زودی نهایی شود و فارغ از کالاهایی که دو کشور برخی حساسیت‌ها روی تبادل آن دارند، در باقی اقلام تجاری، با تعرفه‌های بسیار پایین، تجارت رونق بییش از پیش خواهد گرفت.

از آنجا که ایران در پی اقدامات ضد تحریمی در حال افزایش ارتباطات منطقه و دور زدن تحریم‌ها است آمریکا همچنان در حالی متهم کردن ایران است، این سیاست در حالی انجام می‌شود که دو هفته مانده به انتخابات کنگره اما محبوبیت بایدن به ۳۹ درصد سقوط کرده.

در بازارهای جهانی شاهد کاهش آرام نرخ شمش داخلی چین در بورس تانگشان هستیم و برخی معتقدند بازار داخلی چین از نتایج نشست حزب کمونیست چین راضی نیست، همچنین براساس آخرین گزارش نشریه متال بولتن در تاریخ 26 اکتبر 2022 میلادی ( امروز 4 آبان ماه)، قیمت بیلت و اسلب در بازار جهانی ثبات قیمت داشتند.

در بازار داخلی 381 هزار و 220 تن میلگرد در بورس کالا با قیمت پایه 147 هزار و 707 ریال عرضه شد که از این میزان، 10 هزار و 908 تن مورد معامله قرار گرفت. به عبارت دیگر، تنها 2.8 درصد از میلگرد عرضه شده در معاملات امروز بورس کالا به فروش رسید.

در عین حال وزیر صمت با استقبال از استیضاح پش رو اعلام کرد: اتفاقا فرصت خوبی برای گزارش به مردم دارم، دست ما به عنوان عملکرد پر است و کارهایمان را با قوت و شتاب پیش برده‌ایم.

با این تفاسیر ظاهرا وزیر بهار حضور در بهارستان آماده است و به تعبیر ایشان دستشان پر است، اما بازار آهن همچنان در فقر مشتری است شاخص قیمت مسکن برای مصرف‌کننده در مهرماه ۱۴۰۱ که از سوی مرکز آمار ارائه شده نشان می‌دهد قیمت مسکن در کل کشور در مقایسه با شهریورماه امسال ۶.۱ درصد رشد کرده است.

همچنین این قیمت در مقایسه با مهرماه سال گذشته نیز ۳۶.۳ درصد افزایش یافته است، به نظر می‌رسد دیگر رمقی برای شروع و پیشرفت پروژه‌های عمرانی و یا ایجاد پروژه‌ها جدید وجود ندارد، اکثر بازارهای بزرگ کامودیتی دنیا متاثر از سیاست های انقباضی بانکهای مرکزی فعلا در وضعیت بغرنجی قرار گرفته اند و بازار داخلی ایران نیز تا رسیدن به آرامش راه زیادی دارد.

از بازار آزاد آهن چه خبر؟

امروز قیمت میلگرد در شرکت فولاد خراسان 200 تومان افزایش داشته است و مابقی شرکت‌ها ثبات قیمت داشتند.

نرخ اغلب محصولات نبشی و ناودانی در بازار آزاد ثابت است و تنها سپهر ایرانیان قیمت محصولاتش را 200 تومان افزایش داد .

در بازار تیر‌آهن شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد، شرکت ذوب‌آهن 100 تا 300 تومان کاهش قیمت دارد و در بخش شاخه‌ای شاهد افزایش قیمت جزئی 30 تا 400 هزار تومانی هستیم.

یک شرکت پروفیل نرخ محصولات خود را 100 تومان کاهش داد و مابقی شرکت‌ها ثبات قیمت دارند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors