رشد شاخص کل بورس با حجم پایین معاملات

امروز که حجم معاملات بازار سرمایه نسبت به روزهای قبل کاهش یافته است، شاخص کل رشد اندکی داشت و بازار سبز باقی ماند.

به گزارش فولادبان، امروز هم بازار سرمایه با حجم پایین معاملات روبه‌رو شد، اما رشد اندک شاخص کل وضعیت بورس را سبز نگه داشت. البته رشد اندک امروز هم با قوت گرفتن تقاضا در برخی از سهم‌های بزرگ بازار صورت گرفت. این روزها خبرهای مثبت و منفی زیادی به گوش سهامداران می‌رسد که بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد که یکی از آن خبرهای منفی دور شدن از توافق برجام است و دیگری افزایش عرضه حقوقی‌ها، اما فعلا به دلیل ارزنده بودن سهم‌ها، کمی خرید بیشتر است و ممکن است در روزهای آینده شاهد تعادل همراه با افت شاخص باشیم.

با توجه به تمام اتفاقاتی که در بورس امروز اتفاق افتاد، شاخص کل تا پایان معاملات 5 هزار و 320 واحد رشد کرد و در نهایت، روی نقطه یک میلیون و 542 هزار و 700 واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن با رشد 3 هزار و 113 واحدی خود، رقم 428 هزار و 312 واحدی را نشان داد. شاخص فلزات اساسی نیز 4 هزار و 499 واحد افزایش داشت و در ارتفاع یک میلیون و 137 هزار و 625 واحدی متوقف شد.

در طول معاملات امروز، نمادهای «آسیاتک»، «شستا»، «شپنا»، «خودرو»، «خگستر»، «وتجارت» و «نوری» بیشترین تراکنش را داشتند. نمادهای «شپنا»، «فملی»، «شبندر»، «پارس»، «شتران»، «نوری» و «شبریز» بیشترین تأثیر را در روند حرکتی شاخص کل داشتند.

نمادهای فولادی روند متعادل‌تری را نسبت به روز قبل داشتند و اکثر آن‌ها نیز وضعیت سبز داشتند، اما نمادهای «فپنتا»، «فسازان» و «فنورد» رشد بیشتری را نسبت به دیگر سهم‌های فولادی بازار تجربه کردند. نمادهای معدنی صنعت فولاد، «کچاد» و «کگل» هم یک روز متعادل را پشت سر گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *