جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دلایل کاهش تولید آهن اسفنجی از زبان معاون وزیر/ برنامه دولت برای واردات محصولات و مواد اولیه فولادی

سیاست مشخص دولت و وزارت صمت ایجاد ارزش افزوده در کالاهای ابتدای زنجیره فولاد و فروش محصولات نهایی و انتهایی زنجیره است یعنی در حال حاضر وزارت صمت و دولت از فروش سنگ آهن به فروش شمش و محصولات فولادی تغییر سمت و سو داده است تا از خام فروشی محصولات و مواد اولیه جلوگیری شود.

دلایل کاهش تولید آهن اسفنجی از زبان معاون وزیر/ برنامه دولت برای واردات محصولات و مواد اولیه فولادی اخبار فولاد

رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره اقدامات این شرکت دولتی برای رفع مشکل برق گفت: نخستین واحد نیروگاهی با همکاری و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ صنایع معدنی تابستان امسال در سمنان وارد مدار تولید خواهد شد.

وجیه اله جعفری در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالات فولادبان توضیح داد: نیروگاه شهید باکری سمنان با ظرفیت 380 مگاوات و سرمایه گذاری بیش از 130 میلیون یورویی شرکت توسعه معادن و فلزات وارد مدار تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: نیروگاه شهید باکری سمنان به عنوان نخستین واحد نیروگاهی( گازی) است که در راستای تفاهم نامه ایجاد 10هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی که بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد مدار خواهد شد و برق آن در اختیار صنایع کشور قرار خواهد گرفت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: قرارداد تفاهم با شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بسته شده است تا نیروگاه سمنان را با ظرفی 380 مگاوات به بهره برداری برساند و تلاش می شود با شتاب و سرعت بیشتر این نیروگاه ها وارد مدار شوند تا  زیان و خسارت کمتری به فولادسازان وارد شود و ایمیدور بعنوان نماینده وزارت صمت این اقدام را انجام می دهد.

جعفری در حاشیه این نشست به خبرنگار فولادبان گفت: تفاهم نامه احداث و اجرای دستکم  10هزار مگاوات ظرفیت های جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه های موجود بین شرکت های صنعتی و معدنی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو با توجه به نیاز، ضرورت و اهمیت تامین مطمئن برق، مستمر و پایدار بخش صنعت و معدن به امضا رسیده است که بخش خصوصی نیز می تواند در این حوزه سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: ایمیدرو به عنوان مجری و متولی این تفاهم نامه با همکاری وزارت نیرو راهبری احداث این میزان ظرفیت نیروگاهی با تکیه به دانش بومی و نگاه به تولید داخل با سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی بالغ بر7 میلیارد دلار عهده دار است.

معاون وزیر صمت با اشاره به توافقات ایمیدرو با وزارت نفت در حوزه گاز تصریح کرد:در مقطعی به علت نبود گاز بسیاری از  تولیدکنندگان آهن اسفنجی دست از کار کشیدند و مجبور به توقف و تعطیلی واحدهای تولیدی شدند واز انجا که خوراک اصلی تولید کنندگان اهن اسفنجی گاز است تلاش می شود این توافقات به نتیجه مثبت برسد.

وی درباره تمهیدات ویژه وزارت صمت برای تامین مواد اولیه صنایع فولادی افزود: تمهیدات وزارت صمت نه فقط برای واردات مواد اولیه بلکه برای برخی اقلام و محصولات مورد نیاز کشور مثل ورق فولادی نیز هست.

رئیس هیات عامل ایمیدروادامه داد:فولاد مبارکه در حال حاضر تنها تولید کننده ورق فولادی در کشور است این شرکت ازچندی پیش برای اینکه قیمت ورق با توجه به تقاضای بازار با افزایش قیمت مواجه نشود به واردات ورق فولادی روی آورد و با عرضه تلفیقی  ورق فولادی وارداتی و تولید داخل در بورس کالا مانع از افزایش قیمت شد و التهاب بازار ناشی از گرانی قیمت را فرونشاند و قیمت ورق افزایش نیافت و بازار ورق فولادی در بازارهم تنظیم شد.

جعفری تصریح کرد: وزارت صمت با دو هدف تنظیم بازار داخل و جلوگیری از افزایش قیمت محصولات فولادی، واردات ورق فولادی را در اولویت سیاست های خود قرارداد و از انجا که بازار داخل مصرف کننده ورق فولادی است صادرات این محصول را نیز ممنوع کرد.

 

وی گفت: سیاست مشخص دولت و وزارت صمت ایجاد ارزش افزوده در کالاهای ابتدای زنجیره فولاد و فروش محصولات نهایی و انتهایی زنجیره است یعنی در حال حاضر وزارت صمت و دولت از فروش سنگ آهن به فروش شمش و محصولات فولادی تغییر سمت و سو داده است تا از خام فروشی محصولات و مواد اولیه جلوگیری شود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors