جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت شمش در بورس کالا برای القایی‌ها به صرفه نیست/ احتمال ادامه‌دار شدن افت قیمت شمش در بورس کالا

با این شرایط قیمت‌گذاری تولیدکنندگان شمش ضرر خواهند کرد؛ به همین دلیل، باید تدبیر دیگری اتخاذ شود تا از این وضعیت جلوگیری شود زیرا وقتی قراضه 12 هزار و 500 تومان قیمت دارد و قیمت شمش 13 هزار و 200 تومان در نظر گرفته می‌شود، حتی نمی‌توان ادعا کرد که تولیدکنندگان شمش سر به سر از این شرایط عبور می‌کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه قیمت شمش این هفته در بورس کالا نسبت به هفته قبل افت شدیدی را تجربه کرده است، گفت: با خرید قراضه گران قیمت، فروش شمش با این قیمت‌ها در بورس کالا برای تولیدکنندگان القایی به صرفه نیست.

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان در رابطه با عرضه نشدن شمش القایی در بورس کالا گفت: در هفته‌های گذشته نیز شاهد این بودیم که استقبال از شمش در بورس کالا محدود بود یعنی تنها 50 درصد از شمش‌های عرضه شده مورد استقبال قرار می‌گرفتند، اما عدم عرضه این هفته به دلیل قیمت اعلام شده برای قیمت پایه شمش است و طبیعی است که این قیمت از طرف تولیدکنندگان با استقبال مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه هیچکس انتظار کاهش قیمت هزار تومانی شمش را در بورس کالا نداشت، اضافه کرد: با توجه به اتفاقاتی که در صنایع جهان به دنبال جنگ روسیه و اوکراین افتاده است، می‌توان انتظار هر اتفاقی را در بازار داشت و بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک، شاهد هرچه بیشتر قیمت‌ها به خصوص قیمت شمش در بورس کالا باشیم چراکه روس‌ها در حال کاهش قیمت شمش با سرعت زیادی هستند تا بتوانند درآمد ارزی خود را حفظ کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: از لحاظ قانونی و اخلاقی، ما نمی‌توانیم کسی را مجبور به ضرر کنیم و وقتی می‌دانیم که قیمت تمام شده تولید محصولی به یک قیمت می‌رسد، نمی‌توان آن کارخانه را مجبور کرد تا با قیمت پایین‌تر محصول خود را به فروش برساند.

احرامیان گفت: با این شرایط قیمت‌گذاری تولیدکنندگان شمش ضرر خواهند کرد؛ به همین دلیل، باید تدبیر دیگری اتخاذ شود تا از این وضعیت جلوگیری شود زیرا وقتی قراضه 12 هزار و 500 تومان قیمت دارد و قیمت شمش 13 هزار و 200 تومان در نظر گرفته می‌شود، حتی نمی‌توان ادعا کرد که تولیدکنندگان شمش سر به سر از این شرایط عبور می‌کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors