آغاز هفته‌ای سبز برای بورس/ شاخص کل باز هم رشد کرد

شاخص کل بازار سرمایه با رشد 13 هزار واحدی خود در اولین روز هفته معاملاتی باعث شد تا وضعیت بورس همچنان سبز باقی بماند.

به گزارش فولادبان، امروز بازار سرمایه یک روز بهاری با رنگ‌های سبز را روی تابلوی خود پشت سر گذاشت؛ به طوری که اکثر سهم‌های بزرگ این بازار در کنار دیگر سهم‌های کوچک رشد کردند، اما گروه خودرو کم‌تقاضا بود چون در هفته‌های گذشته رشد مناسبی داشت و باید کمی اصلاح می‌شد. از هفته گذشته تا کنون نرخ دلار تغییرات زیادی داشت و وارد کانال 30 هزار تومانی شد و همین دلیلی بر این است که تقاضاکنندگان بیشتری برای سهم‌های بزرگ بازار وجود داشته باشد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد 13 هزار و 997 واحدی، به یک میلیون و 578 هزار و 445 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 6 هزار و 400 واحد نسبت به چهارشنبه هفته گذشته افزایش داشت و در نقطه 444 هزار و 810 واحدی ایستاد، اما شاخص گروه فلزات اساسی تغییرات چندانی نداشت و در پایان 447 واحد رشد کرد و رقم یک میلیون و 159 هزار و 210 واحد را نشان داد.

در جریان معاملات امروز این بازار، نمادهای «آسیاتک»، «خودرو»، «شستا»، «شپنا»، «غزر»، «خبهمن» و «فملی» بیشترین تراکنش را داشتند و نمادهای «تاپیکو»، «وغدیر»، «شبندر»، «پارسان»، «شبریز» و «اخابر» بیشترین تأثیر را در شاخص داشتند. نماد «خودرو» هم تأثیری منفی در شاخص گذاشت.

نمادهای فولادی بازار سرمایه بیشتر متعادل معامله می‌شدند، اما نمادهایی هم در این میان بودند که رشد خوبی را برای خود ثبت کردند. نمادهای «فنورد»، «کویر» و «فسازان» از آن دسته نمادهایی بودند که امروز وضعیتی سبز در بازار سهام پشت سر گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *