جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 13 خرداد 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت اعلام کرد:

7 درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران وجود دارد/ چالشی به نام تعارض منافع در بخش معدن

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت اعلام کرد: یکی از ظرفیت‌های توسعه اقتصادی هر استان، بهره‌برداری از پتانسیل‌های معدنی آن منطقه است.

7 درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران وجود دارد/ چالشی به نام تعارض منافع در بخش معدن اتحادیه ها و انجمن های فولاد اخبار وزارت صنعت معدن و تجارت | اخبار وزارت صمت

به گزارش فولادبان، ابراهیم‌‌ علی مولابیگی مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت گفت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی مدیریت فعالیت‌های اقتصادی، بخشی‌نگری و صنفی‌نگری است که این روزها به یک آفت در بخش مدیریت تبدیل شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با تفاهم و مشارکت همدیگر مشکلات و موانع پیش روی توسعه استان را برداشته، از ظرفیت‌ها استفاده کرده و در کنار آن نیز بخش‌های احیا و مراقبتی را در نظر بگیرند.

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه اقتصادی هر استانی، بهره‌برداری از پتانسیل‌های معدنی آن منطقه است، تصریح کرد: برای شکوفایی و به ثمر رساندن این پتانسیل اقتصادی باید راهکار خوبی ارئه شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب هم پتانسیل معدن احیا شده و هم محیط زیست حفظ شود، ادامه داد: تعامل دستگاه‌های اجرایی یکی از مسائل مهم در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه است.

مولابیگی در ادامه یادآور شد: رسیدن به تفاهم در ایجاد رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست یکی از اولویت‌های این جلسه است و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از این با هم تعامل داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 7 درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران قرار دارد، تاکید کرد: با توجه به وجود این پتانسیل عظیم در کشور، زیر یک درصد از تولید ناخالص داخلی کشور، به حوزه معدن اختصاص دارد.

مدیر کل دفتر اکتشافات وزارت صمت با بیان اینکه تعارض منافع و نبود زیرساخت‌ها موجب شده تا نتوانیم از ظرفیت منابع معدنی کشور بهره کافی ببریم، خاطرنشان کرد: روش مدیریتی غلط در بخش معدن از دیگر موانع موجود برای بهره گیری از این منابع است.

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت، همچنین گفت: تولیدات معدنی کشور در سال ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تن است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors