جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 04 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

عرضه در بورس کالا مهندسی شده است

اگر بورس کالا بتواند زمینه‌ای را فراهم کند تا عرضه محصولات در بورس کالا بیشتر شود، تولید به صورت مداوم افزایش خواهد یافت، اما این نهاد معاملاتی وظیفه خود را آنگونه که باید عملی نمی‌کند و تفاوت نرخ بازار و بورس کالا به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نهایی ضرر خواهد زد.

عرضه در بورس کالا مهندسی شده است عینک فولادی فولاد

مدیرعامل شرکت رایان تجارت با اشاره به اینکه بورس کالا نمی‌تواند به درستی به وظایف خود عمل کند و عرضه‌ها مهندسی شده هستند، گفت: بورس کالا باید برای بهتر شدن شرایط در این نهاد معاملاتی از هر حلقه زنجیره فولاد یک متخصص داشته باشد.

محمدرضا هوشمند در گفتگو با فولادبان در رابطه با عرضه سبدهای غیر متعارف در بورس کالا گفت: این موضوع مدت زیادی است که مورد انتقاد فعالان صنعت فولاد قرار گرفته و چندین بار بیان شده است چراکه متأسفانه، بورس کالا به دلیل عدم شناخت کافی از زنجیره فولاد و محصولات این زنجیره دست به تصمیماتی می‌زند که ذهنیت را به سمت مهندسی کردن عرضه‌ها بیشتر متمایل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همچنان عرضه‌ها در بورس کالا با مهندسی انجام می‌شود، افزود: علی‌رغم اینکه بورس کالا به وظیفه اصلی خود یعنی مدیریت بازار و نظارت بر عرضه‌هاست، دقت کند، عرضه کالاهای کم‌تقاضا در حال حاضر در دو محصول شمش و میلگرد اتفاق می‌افتد و تنها شاهد این هستیم که با قیمت‌گذاری دستوری و مهندسی کردن و یا به وجود آوردن ذهنیتی خاص برای قیمت‌گذاری محصولات، کلیت بازار را به هم می‌ریزد.

مدیرعامل شرکت رایان تجارت تصریح کرد: بورس کالا از متخصصان هر حوزه در زمینه زنجیره فولاد استفاده نکرده است. پیش از این، شاهد این بودیم که به دلیل عرضه نشدن درست آهن اسفنجی در این نهاد معاملاتی، برخی از معامله‌گران متضرر شدند و بعد از مدتی، شاهد این بودیم که با کنترل دستوری نرخ شمش برای تولیدکنندگان فولاد میانی کشور مشکلاتی به وجود آمد و حال، شاهد عرضه نادرست مقاطع طویل در بورس کالا هستیم.

هوشمند اضافه کرد: این مسائل نشان می‌دهد که با عدم آگاهی و عدم استفاده از نیروهای متخصص هر حلقه از زنجیره فولاد در حال آسیب زدن به بازار فولاد است و چنانچه در همین مسیر حرکت کنیم، در حال ضربه زدن به تولیدکنندگانی هستیم که باید تحت چتر حمایتی خاص برای ادامه فعالیت خود باشند.

وی در پایان گفت: اگر بورس کالا بتواند زمینه‌ای را فراهم کند تا عرضه محصولات در بورس کالا بیشتر شود، تولید به صورت مداوم افزایش خواهد یافت، اما این نهاد معاملاتی وظیفه خود را آنگونه که باید عملی نمی‌کند و تفاوت نرخ بازار و بورس کالا به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نهایی ضرر خواهد زد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors