سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری برای معدن در سال آینده با مشارکت چینی‌ها/ قراردادهای فاینانس حوزه معدن منتظر احیای برجام

مدیر اقتصادی وتوسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو ازبکارگیری و سرمایه گذاری یک بسته 30 میلیارد دلاری در سال آینده برای معدن و صنایع معدنی خبر داد و گفت: سرمایه گذاری این بسته در حوزه معدن و صنایع معدنی می تواند تحولی اساسی در توسعه زیرساختی معادن و صنایع معدنی فراهم کند.

امیرصباغ در گفتگو با فولادبان افزود: طرح های توسعه‌ای زیادی در بخش معدن و صنایع معدنی در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که اغلب این طرح‌ها در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: بخشی ازاین طرح‌ها که حاصل سرمایه گذاری در سه سال اخیر است، طرح های توسعه‌ای فولادی و تولید بیش از یک میلیون تن فولاد در استان‌ها و بهره‌برداری از سه طرح کنسانتره و مس است که بتدریج از اوایل سال آینده به بهره برداری می رسند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو تصریح کرد: از دیگر طرح‌های مهم وزارت صمت در سال آتی تولید پودر آلومینا و بوکسیت در ناحیه پارسیان است که رقم سرمایه گذاری آن بیش از 700 میلیون دلار پیش بینی شده است که امیدواریم به زودی نهایی شود.

وی ابراز امیدواری کرد سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری در حوزه معدن و صنایع معدنی بتواند نگرانی های موجود در صادرات محصولات فولادی را با افزایش تولید به حداقل برساند و مواد اولیه فولادسازان را به میزان کافی تامین کند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو افزود: مشارکت سرمایه‌ای چین در بسته 30 میلیارد دلاری برای بخش معدن محرز است و پس از توافق برجام  شرکت های اروپایی هم در صورت تمایل می‌توانند در قراردادهای فاینانس در ایران حضور یابند که قطعا ایران نیز از همکاری با کشورهای اروپایی استقبال خواهد کرد.

صباغ ادامه داد: مشارکت شرکت های چینی، اروپایی و حتی شرکت های ژاپنی در بخش معدن و صنایع معدنی کشور پس از توافق  برجام می تواند برپایه انتقال فناوری ، توسعه زیر ساخت ، تجهیزات و دانش تکنولوژیکی باشد و ایران نیز با توجه به اینکه دومین کشور دارنده ذخایر گازی است ، پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری دارد.

وی ادامه داد: امید است کشور بتواند از فرصتی که در توافق برجام برای توسعه بوجود می آید با تمام توان استفاده کند ضمن اینکه توافق 25 ساله چین هم فرصت های مالی زیادی را برای ایران پیش بینی کرده و به موازات برجام می تواند به نهایی شدن سرمایه گذاری با چینی ها بیانجامد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر طرفدارترین مطالب