جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 26 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت محصولات فولادی از نرخ‌های جهانی فاصله بگیرد/ معیار قیمت تمام شده زنجیره فولاد باشد

مبنای محاسبه قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی همچنین براساس  95 درصد فوب خلیج فارس و CIS  آسیای میانه است که به نظر می‌رسد این دو شاخص نیز برای تعیین قیمت محصولات فولادی در داخل کشور توجیه منطقی ندارد و قیمت محصولات را مرتبا دستخوش نوسان و تغییر می کند.

دبیر انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: افزایش نرخ تسعیر بر بازار صادراتی محصولات فولادی تاثیر مستقیم دارد زیرا نرخ تسعیر بر تعهدات صادراتی تاثیر خواهد گذاشت و موجب افزایش تعرفه‌های گمرکی خواهد شد و اثرات آن در بازار داخل زمانی  خواهد بود که قیمت محصولات فولادی داخلی برپایه 95درصد فوب خلیج فارس محاسبه می‌شود.

اباذر براری در گفتگو با فولادبان با اشاره به افزایش قیمت نرخ تسعیر ارز و تاثیر آن بر قیمت محصولات فولادی افزود: تمام حلقه‌های زنجیره فولاد از سنگ آهن تا محصولاتی مانند مقاطع و میلگرد که در انتهای زنجیره فولاد هستند در داخل کشور تولید می‌شود  و بنظر می رسد گره زدن بازار داخل به بازارها و قیمت های جهانی کار اشتباهی است و تبعات خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: مبنای قیمت گذاری محصولات تولیدی کشور براساس نشریه متال بولتن تعیین می شود وقیمت های متال بولتن در واقع  تعیین کنده نرخ محصولات فولادی داخل کشوراست درحالیکه برای این شیوه قیمت گذاری، هیچ توجیهی وجود ندارد و مبنای قیمت گذاری باید هزینه تولید بنگاهها باشد.

دبیر انجمن نوردکاران فولادی ایران تصریح کرد: هزینه تمام شده واحدهای تولیدکننده باید با سود منطقی آنها محاسبه شود و برآیند آن قیمت تمام شده محصولات فولادی در هر بخش از زنجیره باشد.

براری گفت:  مبنای محاسبه قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی همچنین براساس  95 درصد فوب خلیج فارس و CIS  آسیای میانه است که به نظر می‌رسد این دو شاخص نیز برای تعیین قیمت محصولات فولادی در داخل کشور توجیه منطقی ندارد و قیمت محصولات را مرتبا دستخوش نوسان و تغییر می کند.

وی افزود: انجمن نوردکاران ایران خواستار این است بازار محصولات فولادی به بازارها و قیمت‌های جهانی گره نخورد و شیوه قیمت گذاری محصولات داخلی براساس  بازارهای جهانی نباشد و اصلاح این موضوع نیز سال آینده به طور جدی بررسی و پیگیری شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors