عوارض صادراتی پلکانی است/ از اول فروردین 1401 تغییرات اجرا می‎‌شود

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: اعمال سیاست وضع عوارض محصولات فولادی از اول فرروردین 1401 قابلیت اجرایی دارد و عوارض صادراتی به صورت پلکانی خواهد بود.

سیف‌الله امیری درگفتگو با فولادبان افزود: وزارت صمت مدت‌هاست تلاش می‌کند برای کل زنجیره فولاد عوارض صادرات وضع کند و وضع عوارض قرار بود از مدت ها قبل اجرایی شود.

وی ادامه داد: عوارض حتی با کمی تاخیر برای محصولات فولادی وضع شده و اعمال سیاست وضع عوارض از اول فرروردین 1401 به تصویب رسیده است و قابلیت اجرایی دارد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: عوارض صادراتی محصولات فولادی به صورت پلکانی خواهد بود و زمانی که قیمت بالا برود عوارض افزایش پیدا می کند و زمانی که قیمت کاهشی شود عوارض هم کاهش خواهد یافت.

امیری گفت : با پلکانی شدن عوارض صادراتی ، نرخ عوارض دو درصد دو درصد رشد خواهد داشت.

وزیر صمت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران از وضع عوارض بر صادرات محصولات فولادی از جمله میلگرد در ستاد تنظیم بازار بمنظور کاهش قیمت آن در بازار خبر داد. سید رضا فاطمی‌امین گفت: بحران روسیه و اوکراین موجب افزایش قیمت محصولات فولادی شده است که دولت با اعمال عوارض تلاش می کند قیمت محصولات فولادی از جمله میلگرد را کنترل کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر طرفدارترین مطالب