با بدتر شدن هوای پکن در آستانه المپیک، قطب فولادی چین تولید خود را کاهش داد

مقامات شهر تانگشان، قطب اصلی فولادسازی چین، به دلیل بدتر شدن کیفیت هوا در پکن که در فاصله کمتر از 200 کیلومتری آن قرار دارد، پیش از بازی‌های المپیک زمستانی که هفته آینده آغاز می‌شود، دستور کاهش تولید بیشتری را صادر کردند.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از بلومبرگ، بر اساس مطالعات سفارت آمریکا، سطح خطرناک‌ترین نوع ذرات هوا در پایتخت چین طی هفته گذشته افزایش یافته است و اکنون در بالاترین سطح از اوایل نوامبر قرار دارد. مقامات چینی می‌خواهند برای نمایش بازی‌های زمستانی که از 4 تا 20 فوریه در پکن و اطراف آن برگزار می‌شود، آسمان آبی را تضمین کنند.

آلودگی پکن به بدترین میزان از اوایل نوامبر قبل از المپیک زمستانی رسیده است.
به گزارش Mysteel، دولت محلی تانگشان روز یکشنبه برای مقابله با آلودگی شدید تا اطلاع ثانوی هشدار نارنجی صادر کرد که به این معنی است که برخی از کارخانه‌های فولاد مجبور خواهند شد تولید خود را از کوره‌های بلند کاهش دهند.

کاهش‌های مشابهی در فعالیت‌های صنعتی قبل از بازی‌های المپیک تابستانی در پکن در سال 2008 وجود داشت و صنعت فولاد، یکی از منابع اصلی آلودگی هوا در چین، برای محدودیت‌های سخت‌تر آماده شده است.

وزارت محیط زیست چین روز دوشنبه اعلام کرد: برای اطمینان از آسمان صاف برای بازی‌های المپیک، دولت‌های محلی در پکن و استان‌های اطراف اجازه خواهند داشت تا علیه صنایع و وسایل نقلیه آلاینده سنگین اقدام کنند.

تانگشان در ماه اوت اعلام کرد که کاهش 30 درصدی تولید برخی از فولادسازان را تا اواسط مارس تمدید خواهد کرد. حرکت به سمت نارنجی پس از آن صورت می‌گیرد که این شهر هفته گذشته محدودیت‌های زمستانی را اعلام کرد که منجر به تعلیق عملیات 16 کوره بلند از 30 ژانویه تا 20 فوریه و 3 تا 13 مارس خواهد شد.

به گفته مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک، سطوح ذرات معلق در پایتخت چین تقریباً هفت برابر دستورالعمل‌های WHO است و یک خطر مداوم برای سلامت ساکنان است.
محدودیت در تولید فولاد منجر به کاهش تقاضا برای ماده اصلی سنگ‌آهن می‌شود.

معاملات آتی در سنگاپور در روز دوشنبه با 3.7 درصد کاهش به 131.95 دلار در هر تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *