تمدید تعرفه ضد دامپینگ اتحادیه اروپا بر واردات محصولات نورد تخت سیلیکونی الکتریکی

انجمن فولاد اروپا، یوروفر، از تمدید پنج سال دیگر تعرفه‌های ضد دامپینگ اتحادیه اروپا بر واردات محصولات نورد تخت سیلیکونی الکتریکی (GOES) از چین، ژاپن، کره جنوبی، روسیه و ایالات متحده آمریکا استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، در اطلاعیه یوروفر آمده است: این گام مهم به تولیدکنندگان محصولات GOES اتحادیه اروپا کمک می‌کند تا همچنان در بازده انرژی و اهداف آب و هوایی اروپا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مشارکت داشته باشند.

GOES یک محصول فولادی بسیار تخصصی است که تنها توسط حدود 20 کارخانه در سراسر جهان تولید می‌شود که از این تعداد چهار کارخانه در اتحادیه اروپا قرار دارند. محصولات GOES یک جزء حیاتی در تولید هسته‌های ترانسفورماتور است و بنابراین برای نگهداری و گسترش شبکه برق اتحادیه اروپا حیاتی است. GOES همچنین برای توسعه بیشتر بخش تحرک الکترونیکی حیاتی است.

تولیدکنندگان اروپایی محصولات GOES سال‌هاست که به دلیل واردات دامپینگی از کارخانه‌های آسیایی، روسیه و آمریکا با آسیب‌های قابل توجهی مواجه بوده‌اند.

در حالی که محصولات GOES از زمان معرفی آن در سال 2015 هرگز تحت پوشش اقدامات حفاظتی فولاد اتحادیه اروپا قرار نگرفته است، عوارض ضد دامپینگ در قالب حداقل قیمت‌های واردات (MIPs) درجه‌ای از ثبات و اطمینان را به بازار القا کرده است که تولیدکنندگان اروپایی را قادر به تسریع در این زمینه کرده است.

اکسل اگرت، مدیرکل انجمن فولاد اروپا در این باره گفت: امنیت انرژی اتحادیه اروپا و اهداف آب و هوایی تنها با حفظ صنعت GOES اروپایی قابل تحقق است. GOES یک محصول استراتژیک و پیشرفته است و اتحادیه اروپا نمی‌تواند برای تأمین آن به کارخانه‌های خارجی واقع در آسیا، روسیه یا ایالات متحده وابسته باشد.

یوروفر در بروکسل واقع شده است و در سال 1976 تأسیس شد. این مجموعه کل تولید فولاد در اتحادیه اروپا را نمایندگی می‌کند. اعضای یوروفر شرکت‌های فولادی و فدراسیون‌های ملی فولاد در سراسر اتحادیه اروپا هستند.

صنعت فولاد اروپا در نوآوری و پایداری محیطی پیشرو جهانی است. گردش مالی آن حدود 170 میلیارد یورو است و 330000 نیروی ماهر را مستقیماً در آن شاغلند و به طور متوسط سالانه 160 میلیون تن فولاد تولید می‌کند. بیش از 500 سایت تولید فولاد در 22 کشور عضو اتحادیه اروپا اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای میلیون‌ها شهروند اروپایی دیگر فراهم کرده است. فولاد که از نزدیک با صنایع تولیدی و ساختمانی اروپا ادغام شده است، ستون فقرات توسعه، رشد و اشتغال در اروپا است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *