جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

قیمت شمش صادراتی ایران ثابت ماند، تختال ارزان شد

قیمت انواع مختلف محصولات فولادی نیمه‌تمام ایرانی، در هفته منتهی به چهارشنبه 12 ژانویه در جهت‌های متفاوتی حرکت کرد.
به گزارش پایگاه خبری فولادبان، در حالی که قیمت‌ها در بخش تختال کاهش یافت، قیمت شمش در فروش‌های اخیر ثابت بود.
فولاد مبارکه، یکی از صادرکنندگان بزرگ تختال ایران، یک محموله را به قیمت 560 دلار در هر تن فوب بنادر جنوب ایران فروخت. این میزان 8 دلار به ازای هر تن کمتر از رقمی است که کارخانه ایرانی دیگر یعنی فولاد خوزستان در اواخر دسامبر به دست آورد. هنوز مشخص نیست که محموله به کجا تحویل داده خواهد شد.
فعالان بازار فولاد در آسیا و اتحادیه اروپا خریداران سنتی تختال مبارکه هستند. فولاد خوزستان اعلام کرد که سه‌شنبه گذشته نیز مناقصه جدیدی را افتتاح کرده و تا روز دوشنبه 26 دی‌ماه در حال جمع‌آوری پیشنهادات خواهد بود.
بنابراین ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای تختال صادراتی ایران، با 8 دلار در هر تن کاهش در یک هفته اخیر به 560 دلار در هر تن در روز چهارشنبه رسید.
در همین حال، قیمت‌ها در بخش شمش.به دنبال معاملات متعددی که در ابتدای هفته جاری در بازار شنیده شد ثابت بود.
فعالان بازار فروش شمش را در محدوده 545 تا 550 دلار در هر تن فوب بنادر جنوب ایران گزارش کردند، در حالی که در پایان دسامبر 543 تا 550 دلار به ازای هر تن فوب بود. فولاد خوزستان در این باره اعلام کرده در کنار مناقصه تختال، این شرکت مناقصه 40 تا 50 هزار تن شمش را باز کرده است که پیش‌بینی می‌شود در اوایل هفته آینده مناقصه انجام شود. ارزیابی هفتگی برای شمش صادراتی ایران با ۲ دلار در هر تن کاهش به ۵۴۵ تا ۵۵۰ دلار در هر تن در روز چهارشنبه رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors