جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات فولاد آمریکا رو به افزایش است

به گفته تحلیلگران صنعت، انتظار می‌رود واردات فولاد در ایالات متحده در سال 2022 به اندازه‌ای افزایش یابد که فشار بر قیمت‌های داخلی را که در سال 2021 به سطوح بی‌سابقه رسیده است، حفظ کند، اما این ارقام لزوماً نشان‌دهنده افزایش واقعی واردات نخواهد بود.

واردات فولاد آمریکا رو به افزایش است اخبار

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از پلاتس، جان آنتون، مدیر قیمت‌گذاری و خرید در موسسه IHS Markit، گفت که اعداد واردات فولاد آمریکا در سال جدید میلادی ممکن است به عنوان یک افزایش به نظر برسد، اما این عمدتاً به این دلیل است که واردات از سال 2018 به دلیل تعرفه‌ها، همه‌گیری ویروس کرونا و مسائل لجستیکی به طور غیرعادی پایین بوده است.

آنتون در مصاحبه اخیر خود با اس اند پی گلوبال پلاتس گفت: ممکن است واردات به سطح 2015 تا 2017 بازگردد، اما آن را افزایش نمی‌بینم. واردات برخی از محصولات فولادی مانند کویل نورد گرم در ماه‌های پایانی سال 2021 افزایش یافته است زیرا قیمت‌های بالای ایالات متحده باعث شده واردات با قیمت پایین‌تر با وجود تعرفه‌ها جذاب‌تر شود.

بر اساس داده‌های اداره آمار ایالات متحده، واردات کویل نورد گرم ایالات متحده در اکتبر به 458,994 تن رسید، تنها ماهی در سال 2021 که محموله‌های این محصول از 400,000 تن فراتر رفت.

 

آندریاس بوکنهیوزر، تحلیلگر بانک UBS گفت: در دسترس بودن واردات در سال 2022، همراه با ظرفیت جدید فولاد آمریکای شمالی که وارد خط تولید می‌شود، کمبود عرضه را کاهش می‌دهد و ممکن است بر قیمت‌های داخلی بالا تأثیر بگذارد و این روندی است که در پایان سال 2021 آغاز شد.

او به Platts گفت: «بسیاری از خریداران، واردات را ترجیح می‌دهند. این در ترکیب با موجودی‌های بالا و کاهش زمان عرضه، احتمالاً قیمت‌های داخلی را حتی بیشتر از این کاهش خواهد داد.»

شاخص کویل نورد گرم Platts TSI ایالات متحده در پایان سال 2021 در ایندیانا 1500 دلار تحویل درب کارخانه ارزیابی شد که نسبت به 1009 دلار در ابتدای سال بسیار بالاتر بود اما از رکورد 1960.25 دلار در ماه سپتامبر کمتر بود.

فیل گیبس، تحلیلگر تحقیقات سهام در KeyBanc Capital Markets، در مصاحبه اخیر خود با Platts گفت: برای اینکه کارخانه‌های داخلی بتوانند فهرست‌های سفارش خود را پس بگیرند، باید خریداران را تشویق کنند که به آنها مراجعه کنند و آنها را از ثبت سفارش‌های واردات حاشیه‌ای منع کنند. این امر بر قیمت‌گذاری فشار وارد می‌کند.

در بحبوحه افزایش اخیر واردات، گروه‌های صنعت فولاد ایالات متحده گفتند که استفاده صحیح از مکانیسم‌های تجاری در سال 2022 برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی حیاتی خواهد بود.

کوین دمپسی، مدیرعامل موسسه آهن و فولاد آمریکا، به پلاتس گفت: ما شاهد ورود فولاد زیادی هستیم و بخشی از آن به این دلیل است که اقتصاد قوی و تقاضای قوی داریم؛ اما ما می‌خواهیم مطمئن شویم که قوانین تجارت ما، هم تعرفه‌ها و هم قوانین ضد دامپینگ و عوارض جبرانی، به طور کامل و مؤثر اجرا می‌شوند، زیرا افزایش جدید در واردات، واردات دامپینگ و یارانه‌ای، واقعاً می‌تواند پیشرفت صنعت را کاهش دهد.

فیلیپ بل، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد آمریکا نیز گفت که سهم بازار واردات فولاد نهایی در ایالات متحده تا پایان اکتبر به 25 درصد رسیده است، آماری که ما باید نگران آن باشیم.

بل به پلاتس گفت: آنچه که ما شاهد آن بودیم افزایش مداوم واردات از ابتدای سال 2021 است. ما می‌دانیم که برای تأمین بخشی از تقاضای کشورمان به واردات عادلانه و قانونی نیاز داریم، اما 25 درصد در حال نزدیک شدن به بالاترین حد تاریخی است.

بر اساس آخرین تجزیه و تحلیل موسسه AISI، سهم بازار واردات فولاد نهایی در نوامبر 27 درصد و در یازده ماه اول سال 2021 حدود 22 درصد برآورد شده است.

 

آنتون گفت تا زمانی که قیمت‌های داخلی بالاتر از قیمت جهانی باقی بماند، واردات همچنان نقش مهمی در بازار ایالات متحده ایفا خواهد کرد. با این حال، تفاوت قیمت بین فولاد تولیدی آمریکا و فولاد خارجی نشان‌دهنده نوعی پارادوکس است.

هزینه‌های ایالات متحده به ازای هر تن کمتر از اروپا است، جایی که آنها کارخانه‌های قدیمی‌تر و قوانین کار سخت‌گیرانه‌تر دارند، احتمالاً مالیات بر مرز کربن و …منابع طبیعی بیشتری [در ایالات متحده] وجود دارد. دلیلی وجود ندارد که فولاد در آمریکا گران‌تر از اروپا باشد.

دولت بایدن در ماه اکتبر پس از انعقاد قراردادی با اتحادیه اروپا که به حجم معینی از محموله‌ها اجازه می‌دهد بدون عوارض گمرکی به ایالات متحده بر اساس سهمیه وارد شوند، تعرفه‌های بخش 232 آمریکا را تغییر داد و ممکن است ترتیبات مشابهی با سایر دولت‌های خارجی در سال 2022 انجام شود.

دمپسی گفت: «[سهمیه نرخ تعرفه با اتحادیه اروپا] از ما در برابر افزایش جدید واردات محافظت می‌کند و اطمینان از اجرای کامل و مؤثر آن واقعاً مهم خواهد بود».

تعرفه‌های بخش 232 در سال 2018 در زمان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بر اکثر کشورها اعمال شد.

بوکنهیوزر در این باره بیان کرد که صنعت ایالات متحده اکنون در الگوی نگهداری قرار دارد، زیرا سایر کشورها با آمریکا لابی می‌کنند تا تعرفه‌های فولاد را بر صادرکنندگان خود تغییر دهد، اما تغییرات در تعرفه‌ها درنهایت به تولیدکنندگان پایین‌دستی ایالات متحده کمک خواهد کرد.

وی افزود: ورود فولاد ارزان‌تر به کشور باید به کاهش تولیدکنندگان کمک کند. تولیدکنندگان برای خرید فولاد با قیمت رقابتی در ایالات متحده، چه از طریق عرضه داخلی یا واردات، رقابتی‌تر خواهند بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors