نوسان شدید شاخص به قرمز شدن بازار ختم شد

امروز با وجود نوسانات متعدد شاخص کل بازار سرمایه، بورس در نهایت روی رنگ قرمز بسته شد.

به گزارش فولادبان، امروز بازار سرمایه ابتدا روی یک روند صعودی کار خود را آغاز کرد، اما ادامه مسیر برای شاخص کل چندان با قدرت همراه نشد و نوسانات متعدد سینوسی، در نهایت شاخص را در مدار نزولی بست. کارشناسان بازار سرمایه کم بودن ارزش معاملات را عامل اصلی نرسیدن شاخص کل به 1.4 میلیون واحدی است و برای رسیدن به این میزان حتما ارزش معاملات باید به 6 همت برسد.

به این ترتیب، شاخص کل با افت 2 هزار و 557 واحدی، در نقطه یک میلیون و 397 هزار و 353 واحدی به کار خود پایان داد و باعث قرمز بسته شدن بازار شد. با این حال، شاخص کل هم‌وزن بازار بر خلاف نماگر اصلی بورس حرکت کرد و امروز سبز ماند و با رشد 739 واحدی، به 368 هزار و 99 واحد رسید. شاخص فلزات اساسی هم امروز با شاخص کل هم‌مسیر بود و با کاهش 6 هزار و 419 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 125 هزار و 35 واحدی قرار گرفت.

در معاملات روز جاری، نمادهای «شستا»، «خودرو»، «خپارس»، «وبملت»، «برکت»، «فملی» و «خساپا» نسبت به دیگران تراکنش بیشتری داشتند. نماد «وبملت» بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای «فارس»، «فملی»، «فولاد»، «وغدیر»، «شبندر» و «شپنا» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل داشتند.

امروز، نمادهای «کویر»، «فسازان» و «فپنتا» تنها نمادهای سبز فلزات اساسی بودند و دیگر نمادهای فولادی همه قرمزپوش شدند. نمادهای معدنی بخش فولاد یعنی «کچاد» و «کگل» هم معاملاتی کم‌جان و کم‌اثر را پشت سر گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *