جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 20 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش 200 دلاری عوارض واردات فولاد به افغانستان

تجار افغانستانی علاوه بر ایران با کشورهای آسیای میانه از جمله ازبکستان و قزاقستان هم تجارت محصولات فولادی داشتند که با افزایش عوارض واردات از این کشورها هم تقریبا به صفر رسیده است.

یک فعال اقتصادی افغانستان، از افزایش عوارض واردات فولاد به کشورش خبر داد و گفت: وضع عوارض 285 دلاری برای محصولات فولادی به افغانستان را دولت طالبان در سه ماه اخیر تعیین کرده که کاهش واردات این محصولات را به دنبال داشته است.

کریم شهنوازی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه عوارض تعیین شده برای واردات محصولات فولادی بسیار بالاست تصریح کرد: پیش از این نرخ عوارض واردات فولاد 85 دلار بود که با افزایش 200دلاری به 285 دلار رسیده است. نیاز محصولات فولادی افغانستان اکنون فقط از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود و اغلب محصولاتی نظیر میلگرد، نبشی و تیرآهن در سایزهای مختلف است.

این تاجر افغانستانی از مزایای تجارت ایران و افغانستان گفت و توضیح داد: ایران برای تجار افغانستانی به لحاظ موقعیت استراتژیک و کوتاهی مسافت از اهمیت زیادی برخوردار است و موضوع هم زبانی و معاملات بلند مدت این روابط را توسعه بیشتری داده است.

شهنوازی افزود: پیش از افزایش عوارض واردات ، تجار افغانستانی از تبریز و اصفهان محصولات فولادی خود را تامین می‌کردند و به آسانی بازار افغانستان را پوشش می‌دادیم.

وی ادامه داد: تجار افغانستانی علاوه بر ایران با کشورهای آسیای میانه از جمله ازبکستان و قزاقستان هم تجارت محصولات فولادی داشتند که با افزایش عوارض واردات از این کشورها هم تقریبا به صفر رسیده است.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors