استارت قرمز بورس/ نوسان همچنان ادامه دارد

با وجود ثبات نسبی در نرخ ارز، نوسانات شاخص کل همچنان ادامه دارد و بورس امروز را هم قرمز استارت زد.

به گزارش فولادبان، با اینکه روز آخر معاملاتی هفته گذشته سبز بسته شد، بازار سرمایه باز هم این هفته را قرمز استارت زد؛ به نحوی که اکثر سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز منفی بسته شدند. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده بودند که با ثبات نرخ دلار و صعود دوباره آن می‌توان لباس سبز را بر تن بازار دید، اما ابهاماتی که در بازار به دلیل مذاکرات وجود دارد، معاملات را کم‌جان کرده است.

به هر روی، شاخص کل بورس تا پایان معاملات با افت 4 هزار و 941 واحدی، به یک میلیون و 344 هزار و 447 واحدی رسید؛ این در حالی است که این شاخص در ابتدای معاملات رشد کرده بود. شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌راستا با نماگر اصلی بورس، 2 هزار و 94 واحد کاهش یافت و رقم 361 هزار و 495 واحدی را نشان داد. شاخص گروه فلزات اساسی نیز با افزایش عرضه سهم‌های این گروه 2 هزار و 523 واحد پایین‌تر آمد و روی نقطه یک میلیون و 79 هزار و 207 واحدی ایستاد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «خودرو»، «خساپا»، «کالا»، «شستا»، «برکت»، «خگستر» و «انرژی 3» بیشترین تراکنش را در بازار داشتند. نمادهای «کگل»، «شفن»، «فولاد»، «خساپا»، «کچاد»، «خودرو» و «نوری» هم بیشترین تأثیر را روی شاخص گذاشتند.

امروز، نمادهای فولادی تراکنش چندانی نداشتند و نمادها رشد یا افت چندانی نداشتند. در این میان، نمادهای «فجر» و «فولاژ» سبز بسته شدند، اما نمادهای «فولاد»، «کویر» و «فسبزوار» افت قیمت سهام خود را تجربه کردند. نماد «کچاد» با رشد اندک کار خود را به پایان رساند، اما «کگل» افت قیمت تقریبا شدیدی داشت. نماد «ذوب» در بازار فرابورس، سرگذشت سرخ داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *