جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چشم‌انداز نزولی قیمت سنگ‌آهن در سال 2022

تحلیلگران می‌گویند موجودی بالای انبارها در بنادر چین از سنگ‌آهن وارداتی، چشم‌انداز قیمت سنگ‌آهن در سال 2022 را نزولی ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از MINING.COM، قیمت سنگ‌آهن در روز جمعه ثابت ماند، در حالی که افزایش موجودی انبارها در بنادر چین، همراه با کاهش تقاضا، نشان داد که قیمت‌ها ممکن است در سال 2022 ضعیف شوند.

بر اساس گزارش Fastmarkets، قیمت سنگ‌آهن با عیار 62 درصد، وارداتی به شمال چین در معاملات بعدازظهر جمعه به 108 دلار در هر تن تغییر کرد.

سنگ‌آهن برای تحویل در ماه مه در بورس کالای دالیان چین با 0.7 درصد کاهش به 639.50 یوان (100.46 دلار) در هر تن رسید.

قیمت معاملات نقدی سنگ‌آهن برای تحویل به شمال چین طی سه هفته گذشته تقریباً 25 درصد افزایش یافته است.

در همین حال، داده‌های گمرک چین در 7 دسامبر واردات سنگ‌آهن در ماه نوامبر را 104.96 میلیون تن گزارش کرد که 14.6 درصد نسبت به اکتبر افزایش یافته است و قوی‌ترین ماه از جولای 2020 بوده است.

جاستین اسمیرک کارشناس فولاد در این باره گفت: ذخیره‌های سنگ‌آهن در بنادر چین که در هفته‌های اخیر ایجاد شده‌اند یک سیگنال نزولی است و انتظار می‌رود که در 2 تا 3 ماه آینده افزایش یابد، زیرا تولید آهن خام تا بعد از بازی‌های المپیک زمستانی (پکن) افزایش نخواهد یافت.

در حالی که کاهش ذخایر فولاد در چین ممکن است نشان‌دهنده بهبود تقاضای پایین‌دستی باشد، اسمیرک گفت که سطوح فعلی هنوز در بالاترین حد خود در پنج سال گذشته قرار دارد و این نشان می‌دهد که کمبود عرضه پیش نخواهد آمد.

او گفت که قیمت سنگ‌آهن ممکن است تا پایان سال 2022 به 75 دلار در هر تن کاهش یابد، زیرا احتمالاً کنترل‌های شدید تولید فولاد برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای در چین ادامه دارد.

کلاید راسل، تحلیلگر رویترز هم در این زمینه، نوشت: به نظر می‌رسد که بازار برای افزایش تقاضای فولاد در نیمه اول سال 2022، بر اساس انتظارات مبنی بر اینکه پکن یک بار دیگر راه‌های محرک برای تقویت رشد اقتصادی را بازخواهد کرد، موقعیت پیدا می‌کند. به طور کلی، به نظر می‌رسد که قیمت سنگ‌آهن بر اساس انتظارات تقاضای آینده در حال افزایش است و خوشحالیم که نشانه‌های فعلی مبنی بر ورود بیش از حد مواد خام به چین را نادیده می‌گیریم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors