پنجمین هفته متوالی سقوط قیمت سنگ‌آهن رقم خورد

قیمت معاملات آتی سنگ‌آهن در روز جمعه در بورس کالای دالیان (DCE) کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان،‌ پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ‌آهن برای تحویل در ژانویه در بورس کالای دالیان چین، معاملات روزانه را با 1.6 درصد کاهش به 546.50 یوان (85.48 دلار) در هر تن به پایان رساند و در مسیر زیان هفتگی نزدیک به 3 درصد قرار گرفت.

چین به عنوان بزرگترین واردکننده سنگ‌آهن در جهان، معاملات آتی سنگ‌آهن DCE را در می 2018 به روی سرمایه‌گذاران بین‌المللی باز کرد.

منابع مطلع به Fastmarkets گفتند، پس از اینکه کارخانه‌های فولاد بیشتری از فرصت برای انجام تعمیرات کوره بلند استفاده کردند، قیمت‌های سنگ‌آهن دریایی در روز جمعه 12 نوامبر کاهش یافت.

Fastmarkets شاخص قیمت سنگ‌آهن با عیار 62 درصد، cfr چینگدائو را 89.69 دلار در هر تن اعلام کرد که 2.88 دلار در هر تن کاهش یافته است.

سنگ‌آهن با عیار 62 درصد آهن کم آلومینا، cfr چینگدائو هم به 91.39 دلار در هر تن رسید که کاهش 2.64 دلار در هر تن نشان می‌دهد.

سنگ‌آهن با عیار 58 درصد، cfr چینگدائو نیز به 62.62 دلار در هر تن رسید که 2.97 دلار در هر تن کاهش یافته است.

سنگ‌آهن با عیار 65 درصد از منشأ برزیل به 104.7 دلار رسید که 4.50 دلار در هر تن کاهش یافته است.

بدین ترتیب قیمت سنگ‌آهن پنجمین سقوط هفتگی متوالی خود را ثبت کرد، زیرا نگرانی‌ها در مورد تقاضای ضعیف در چین بر امیدها برای کاهش محدودیت‌های تأمین مالی در بخش املاک مملو از بدهی این کشور غلبه کرد.

ArcelorMittal با اضافه کردن چشم‌انداز بد برای تقاضای فولاد و سنگ‌آهن چین، با استناد به بخش املاک و مستغلات این کشور، گفت که انتظار دارد در سال ۲۰۲۱ تقاضای فولاد چین کاهش یابد.

همچنین موسسه اعتبارسنجی Fitch Solutions اعلام کرد که قیمت سنگ‌آهن با کاهش قیمت‌ها به سطوحی کمتر از آنچه که تحلیلگر بازار پیش‌بینی کرده بود، به پایان رسید.

فیچ پیش‌بینی قیمت خود را از 170 دلار در هر تن در سال 2021 و 130 دلار در هر تن در سال 2022 به ترتیب به 155 دلار در هر تن و 110 دلار در هر تن کاهش داده است.

فیچ نوشته است: در حالی که بحران انرژی چین شروع به کاهش کرده است و محدودیت‌های تولید فولاد نیز به تدریج برداشته می‌شود، ما انتظار نداریم که تأثیر شدید تقاضا که از محرک‌ها ناشی شده بود در سال 2022 بازگردد، زیرا پروژه‌های ساختمانی به اتمام می‌رسند و خط لوله پروژه‌های جدید کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *