گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

رکود بازار میلگرد لهستان+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رکود بازار میلگرد لهستان به دنبال عدم فعالیت ساخت‌وساز حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر با توجه به کاهش تقاضای بخش‌های نهایی، بازار میلگرد فولادی در لهستان راکد باقی ماند.

در این راستا، چندین منبع از پیشنهاد قیمتی کارخانه‌های منطقه برای میلگرد با ضخامت 12 میلی‌متردر بازه 3 هزار و 350 تا 3 هزار و 400 زلاتی – واحد پول اوکراین- (759 تا 770 دلار) به ازای هر تن CPT (معادل 3 هزار و 300 زلاتی تا 3 هزار و 380 زلاتی به ازای هر تن exw) گزارش دادند. البته در ادامه اعلام داشتند که هیچ معامله‌ای در این بازه قیمتی انجام نشد.

همچنین برخی منابع بازار گفتند: خرید محصول با قیمت 3 هزار و 250 زلاتی به ازای هر تن exw برای حجم بالای یک هزار تن مقدور بود، این درحالی است که خریداران با پیش‌بینی افت قیمت در ماه مارس، از خرید حجم بالای محصول خودداری کردند.

در همین حال، بزرگ‌ترین معضل بازار در حال حاضر، عدم وجود پروژه جدید در بخش ساخت‌و ساز که مصرف‌کننده اصلی میلگرد است، به شمار می‌رود. یک تاجر در بازار در این باره اظهار داشت: برخی پروژه‌های ساخت‌وساز ممکن است از ماه آوریل آغاز شوند اما درصورتی که ماه مارس نیز با رکود بازار مواجه باشیم، امکان دارد که کارخانه‌ها در پایان ماه جاری قیمت محصولات را دوباره کاهش دهند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت میلگرد داخلی، exw لهستان در بازه 3 هزار و 250 زلاتی تا 3 هزار و 300 زلاتی به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از ثبات نسبت به هفته قبل است.

البته این ارزیابی بازتابی از کف بازه قیمتی پیشنهادات کارخانه‌ها و برآورد قیمت خریداران برای این محصول بود.

علاوه بر این، در بازار ثانویه، میلگرد با قیمت حدود 3 هزار و 350 زلاتی به ازای هر تن CPT معامله شد، این درحالی است که این محصول در هفته گذشته بین 3 هزار و 350 زلاتی تا 3 هزار و 400 زلاتی به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین راستا، تولیدکنندگان ایتالیایی در پایان ماه فوریه از بازار عقب‌نشینی کردند و به فکر رشد قیمت‌ها بودند. آخرین قیمت پیشنهادی ایتالیا برای فروش میلگرد به لهستان با تحویل ماه مارس، 700 یورو (743 دلار) به ازای هر تن CPT شنیده شد.

همچنین میلگرد آلمان با قیمت 680 یورو به ازای هر تن CPT به غرب لهستان عرضه شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *