شاخص‌سازها باز هم شاخص بورس را پایین کشیدند

معاملات امروز بازار سرمایه برای شاخص‌سازها به گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل باز هم روز قرمزی را پشت سر گذاشت.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ بورس این هفته هم درست شبیه به هفته گذشته استارت زد و شاخص کل باز هم در محدوده قرمز قدم برداشت. همانگونه که هفته گذشته، شاخص‌سازها تأثیر بیشتری روی شاخص کل داشتند، امروز هم باعث شدند شاخص منفی شود. نماگر اصلی بورس تا پایان معاملات امروز 18 هزار و 226 واحد کاهش یافت و به یک میلیون و 375 هزار و 734 واحدی رسید. اکثر کارشناسان این بازار پیش‌بینی کرده‌اند که این هفته تک‌سهم‌ها شانس بیشتری برای رشد دارند.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز وضعیت بهتر از شاخص کل نداشت چراکه از ابتدایی‌ترین دقایق معاملات، رو به پایین حرکت کرد و تا دقایق پایانی، به سقوط خود ادامه داد و با ریزش 6 هزار و 43 واحدی، در نقطه 370 هزار و 426 واحدی به کار خود پایان داد. کاهش قیمت دلار تأثیر همیشگی خود را بر روی معاملات گروه فلزات اساسی گذاشت و با افزایش فشار فروش در گروه، شاخص آن 15 هزار و 667 واحد پایین‌تر آمد و رقم یک میلیون و 119 هزار و 521 واحد را نشان داد.

نمادهای «فسبزوار»، «کیمیاتک»، «فولاد»، «خودرو»، «کدما»، «شپنا» و «خساپا» بیشترین تراکنش را در معاملات امروز داشتند. نمادهای «فملی»، «فولاد»، «شپدیس»، «پارسان»، «وغدیر»، «شتران» و «شبندر» نیز بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل گذاشتند. سه گروه فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو نیز بیشتریان ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

معاملات روز جاری برای فولادی‌ها چندان خوشایند نبود چراکه کلیه این نمادها افت قیمت داشتند و کاهش قیمت سهام نمادهای «فجر»، «فسازان» و «فنورد» از بقیه بیشتر بود. نمادهای معدنی «کچاد» و «کگل» هم معاملات چندان جانداری نداشتند. نماد «ذوب» در بازار فرابورس نیز افت قیمت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *