سرمایه‌گذاری در پروژه فولاد راور ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام شد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحولات بزرگی در حوزه اشتغال راور با افتتاح طرح‌های صنعتی در حال شکل گیری است گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه فولاد این شهرستان انجام شده است.

به گزارش فولادبان؛ محمدرضا پورابراهیمی پنجشنبه در بازدید از طرح‌های توسعه ای فولاد راور افزود: فاز دوم عملیات اجرایی پروژه هایی که در راور شکل گرفته در حوزه فولاد است.

وی اظهار داشت: در بخش میدانی کار بسیار خوب پیش رفته و براساس برنامه زمانبندی و توافقات انجام شده در مجموعه پروژه فولاد راور قرار است پروژه ۱۰۰ هزار تنی فولاد که سازه و زیرساخت آن در حال آماده شدن است تا شهریور سال آینده به بهره برداری برسد.

پورابراهیمی تصریح کرد: حدود ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه ریالی و معادل ۱۵۰ میلیارد هزینه ارزی این پروژه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و سه برابر این مقدار به صورت غیر مستقیم در این پروژه به کار گرفته خواهند شد.

وی گفت: همزمان با اقدام در اجرای طرح فولاد راور موضوع خط سوم آهن اسفنجی نیز که امروز از آن بازدید شد در حال نهایی شدن است و شهریور سال آینده همزمان با اجرای این پروژه خط سوم آهن اسفنجی به بهره برداری خواهد رسید.

این نماینده مجلس گفت: تولید ۳۵ هزار تنی خط دوم آهن اسفنجی راور که امروز عملیات گرم‌سازی کوره آن آغاز شده طی ۲۰ روز آینده آغاز خواهد شد که ظرفیت اضافه ای بر خط تولید اول است.

وی افزود: مجموعه تولید ۱۰۵ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۰۰ هزار تن فولاد تا شهریور سال آینده بخش عظیمی از سرمایه گذاری این منطقه خواهد بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: همچنین کلیات و طرح مطالعاتی تولید پودرهای آلیاژی که یکی از نیازهای ماست با پیگیری های انجام شده به اتمام رسیده و قرار است ظرف یک ماه آینده مجوزهای لازم از طرف مجمع آغاز و عملیات اجرایی آن در راور آغاز شود.

وی گفت: اکنون حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این پروژه مشغول به کار هستند و ۵۰ نفر ظرف یک تا دو هفته آینده به پروژه فعلی اضافه خواهند شد و پیش بینی می شود ظرف یک سال آینده مجموع شاغلانا ین حوزه به ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این میزان اشتغال بدون اجرای طرح سوم پودرهای آلیاژی است. (ایرنا)

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *