افزایش قیمت سوخت هسته ای و احیای معادن اورانیوم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تخمین می‌زند که جهان تا سال 2040 به بیش از 100000 تن اورانیوم در سال نیاز خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فولادبان، در سرتاسر ایالات متحده و کشورهای دارای معادن اورانیوم، صاحبان معادن  راکد به دلیل افزایش تقاضا برای سوخت هسته ای ، در حال سرمایه گذاری مجدد برای تولید هستند.

حداقل پنج تولیدکننده آمریکایی در حال احیای معادن در ایالت‌هایی از جمله وایومینگ، تگزاس، آریزونا و یوتا هستند، جایی که تولید تا زمانی که دولت‌ها پس از فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در ژاپن در سال ۲۰۱۱ بر روی عنصر رادیواکتیو تأثیر منفی گذاشتند، و امروزه تولید آن رونق گرفته است.

معدنچیان آمریکایی پس از فوکوشیما، زمانی که قیمت اورانیوم سقوط کرد و کشورهایی مانند آلمان و ژاپن برنامه‌هایی را برای حذف تدریجی راکتورهای هسته‌ای آغاز کردند، بیشتر آنها بیکار شدند.

اورانیوم بیش از شش دهه است که به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار می گیرد و نیروگاه های هسته ای و راکتورها را تامین می کند. حدود دو سوم تولید جهانی از قزاقستان، کانادا و استرالیا تامین می شود.

از آنجایی که کشورها به طور فزاینده ای انرژی هسته ای را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در نظر می گیرند، انتظار می رود تقاضا برای اورانیوم به شدت افزایش یابد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تخمین می‌زند که جهان تا سال ۲۰۴۰ به بیش از ۱۰۰۰۰۰ تن اورانیوم در سال نیاز خواهد داشت – مقداری که نیاز به دو برابر کردن استخراج و فرآوری از سطح فعلی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *