تامین برق و گاز فولادسازان با همکاری وزارت نیرو و نفت

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت از توافق با وزارت نیرو و نفت برای تامین برق و گاز واحدهای فولادساز خبر داد.

سیف‌الله امیری در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان درباره توافق دو وزارت نیرو و نفت با فولادسازان افزود: در توافق با وزارت نفت تلاش شده است کمترین قطعی گاز را برای واحدهای فولادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 6 تا 8 میلیون مازاد تولید در صنایع فولادی داریم که بخش اعظم آن به جز صادرات برای رفع بحران های ناشی از کمبود مواد اولیه و قطعی برق در در انبارها ذخیره شده است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در باره توافق با وزارت نیرو نیز گفت : شرکت توانیر با فولادی ها به منظور تامین برق و انرژی فولادسازان توافقنامه همکاری امضا کرده است، طبق این توافق فولادی ها می توانند تامین کننده برق خود باشند و مازاد را به شبکه سراسری بفروشند.

امیری افزود: تمام واحدهای فولادی بزرگ و فولادسازان می توانند طبق این توافق از 15 تا  سه سال آینده اقدام به تامین برق واحدهای تولیدی خود کنند.

وی تصریح کرد: اگر فولادسازان برای تامین برق دست به کار نشوند مشکل خاموشی ها سال ها دامن گیر صنعت خواهد بود؛ البته وزارت نیرو هم برای تامین سوخت این نیروگاه باید برنامه ریزی داشته باشد و تضمین های لازم را به شرکت های فولادی بدهد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: همانطور که ما در صددیم شمش و دیگر محصولات فولادی را ذخیره سازی کنیم که  مشکلی در پیش رو نداشته باشیم باید وزارت نیرو هم در این خصوص تدبیری موثر بیندیشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *