وعده پکن برای مهار سفته‌بازی در بازار فولاد

آژانس CSRC، رگولاتور ارشد اوراق بهادار چین، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «قاطعانه سفته‌بازی‌های بیش از حد را مهار می‌کند و به سفته‌بازی سرمایه‌های مخرب پایان می‌دهد». این بیانیه، جرقه‌ای برای فروش در معاملات آتی محصولات فولادی شد.

به گزارش فولادبان،آژانسCSRC متعهد شد که نظارت بر بازارهای آتی کالاهای چین را تقویت کند و مبادلات را برای اتخاذ تدابیری مانند افزایش کارمزدها، تشدید محدودیت‌های معاملاتی و گسترش محصولات تسویه‌حساب فیزیکی برای تضمین عرضه و ثبات قیمت کالاهای عمده هدایت کند.

هدف اصلی آژانس CSRC مهار قیمت زغال‌سنگ حرارتی است که به کمبود برق در چین منجر شده است. معاملات آتی آهنی در معاملات بعد از این بیانیه، کاهش یافت زیرا فعالان بزرگ بازار به عنوان یک اقدام احتیاطی، موقعیت‌های خرید را کاهش دادند.

فعال‌ترین قرارداد زغال‌سنگ کک‌شو در ژانویه در بورس کالای دالیان (DCE) 12 درصد کاهش یافت و به 3109 یوان / تن (486 دلار در هر تن) رسید.

قرارداد سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان برای ماه ژانویه نیز با 8.7 درصد کاهش به 650.5 یوآن در تن رسید. معاملات آتی کویل نورد گرم ژانویه هم در بورس آتی شانگهای با 6.2 درصد کاهش به 5268 یوان در هر تن رسید، در حالی که قرارداد میلگرد با 8 درصد کاهش به 4976 یوان در هر تن رسید.

چین ظرفیت جدید معدن زغال‌سنگ را تصویب کرده و قیمت زغال‌سنگ حرارتی را در تلاش برای کاهش شکاف عرضه در بازار تقریباً 4 میلیارد تن در سال زغال‌سنگ خود تصویب کرده است؛ اما عرضه در زمستان همچنان محدود است و اگر پدیده آب و هوایی لانینا به شرایط سردتر از حد معمول منجر شود، تقاضا برای گرمایش ممکن است افزایش یابد.

محدودیت‌های برق برای کارخانه‌های فولاد، به‌ویژه برای محصولات بلند همچنان ادامه دارد. منطقه جیانگسو تنها با گذشت یک هفته از ازسرگیری فعالیت‌های خود پس از تعطیلات روز ملی، محدودیت‌های برق را مجدداً بر روی فولادسازان خود اعمال کرد.

تولید فولاد خام ماه سپتامبر چین با 21 درصد کاهش به پایین‌ترین حد در چهار سال گذشته رسید، زیرا کارخانه‌ها به دنبال هدف سالانه رشد صفر هستند. همچنین محدودیت‌های برق به مصرف‌کنندگان فولاد صنعتی نیز ضربه زده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *