جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مشکل تورم را به زنجیره فولاد گره نزنید

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اینکه مشکل تغییرات قیمتی محصولات زنجیره فولاد از تورم ناشی می‌شود، گفت: دوای گرانی نباید برای مشکل تورم تجویز شود چون تورم تمامی زنجیره‌های تولیدی را تحت تأثیر قرار داده است و نباید این مشکلات را به مشکل زنجیره گره زد.

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان در رابطه با تغییر ساختار زنجیره فولاد و کاهش قیمت تمام شده تولید فولاد گفت: ما در کشوری هستیم که پرسودترین فولادسازان با وجود تورم شدیدی که در کشور وجود دارد، حاشیه سود پایینی را خواهند داشت. در صورتی که دولت بتواند قیمت‌ها را تعدیل کند، حدود 3 تا 4 درصد در قیمت‌‎ها تفاوت ایجاد خواهد کرد و ممکن است فقط یک بار تورم را کاهش دهیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: مشکلات زنجیره فولاد در برابر غول تورم قابل مقایسه نیست بنابراین، ساختار زنجیره فولاد نیازی به تغییر ندارد و هر قدر تفاوت در این ساختار ایجاد شود، این تغییرات در برابر تورم هیچ تأثیری نخواهد داشت.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه تغییرات قیمتی در محصولات زنجیره فولاد، از مشکلات زنجیره نیست و ناشی از تورم است، تأکید کرد: تشابه این مسئله را در بازارهای دیگر در کشور هم شاهد هستیم و قیمت همه کالاها در حال افزایش است که وزارتخانه به اشتباه این مسائل را از مشکلات زنجیره فولاد می‌داند.

احرامیان درباره حذف وابستگی قیمت‌های زنجیره فولاد از نوسانات بازارهای جهانی و ارز گفت: اگر همه کالاهای کشور را با یکدیگر مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که وضعیت کلیه زنجیره‌های تولیدی کشور به همین صورت است و نمی‌توان گفت که همه زنجیره‌های تولید کشور مشکل دارند و مشکل از جای دیگری در اقتصاد ناشی می‌شود بنابراین نمی‌توان قیمت‌‌های جهانی و نرخ دلار را از بازار داخلی جدا کرد چون عرضه و تقاضا در بازارها قیمت‌ها را مشخص می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors