بورس بدون رمق به کار خود ادامه می‌دهد

بورس در معاملات امروز هم چندان جاندار به پایان نرسید، اما تا انتهای معاملات، کمی رشد کرد.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ امروز هم معاملات بازار سرمایه به گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل مانند روز گذشته کاهشی بود، اما در آخرین دقایق، تقاضای بالای «فملی» شاخص را بالاتر کشید. به این ترتیب، شاخص کل با رشد 853 واحدی، به یک میلیون و 436 هزار و 962 واحد رسید. کارشناسان بازار سرمایه رشد صادرات فلزات اساسی را علت اصلی رشد شاخص کل می‌دانند.

شاخص کل هم‌وزن چندان حال خوبی نداشت و نسبت به نماگر اصلی بورس، بیشتر دچار افت شد؛ به طوری که شاخص کل کمی مثبت شد اما این شاخص به ریزش خود ادامه داد. شاخص هم‌وزن تا پایان معاملات 4 هزار و 347 واحد ریزش داشت و رقم 393 هزار و 963 واحد را نشان داد. شاخص فلزات اساسی اما 6 هزار و 832 واحد رشد داشت و روی یک میلیون و 128 هزار و 271 واحدی ایستاد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «فملی»، «فسبزوار»، «کیمیاتک»، «شپنا»، «شبندر»، «خودرو» و «فولاد» بیشترین تراکنش را داشتند. نمادهای «فملی»، «شاراک»، «کچاد»، «شخارک»، «جم»، «ومعادن» و «شفن» هم بیشترین اثر را روی شاخص گذاشتند. سه گروه فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

نمادهای فولادی امروز در تعادل به سر می‌بردند، اما تأثیرگذارترین آن‌ها مانند نمادهای «فولاد»، «فخوز» و «کویر» از صف فروش به خرید رسیدند. نمادهای معدنی «کچاد» و «کگل» هم در شرایط خوبی بودند و اثر مثبت خود را روی شاخص گذاشتند. نماد «ذوب» در بازار فرابورس هم از وضعیت خوبی برخوردار بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *