جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 اردیبهشت 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

 صادرکنندگان شمش فولادی از افزایش قیمت‌ها و تغییر عوارض در چین خشنودند

 افزایش قیمت واردات شمش فولاد در چین و حذف مالیات بر واردات شمش به این کشور در هفته گذشته می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای صادرکنندگان محصول نیمه‌تمام به چین باشد.

شمش فولاد

به گزارش فولادبان به نقل از  Fastmarkets تا 1 ماه مه، واردکنندگان چینی مجبور بودند 2 درصد عوارض واردات برای شمش تولیدشده در خارج از اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسه‌آن (آسه‌آن) بپردازند. این بدان معنا بود که فولادسازان خارج از منطقه آسه‌آن برای ادامه رقابت در بازار چین مجبور بودند محصول خود را 2 درصد زیر قیمت تولیدکنندگان آسه‌آن قیمت‌گذاری کنند.

به عنوان مثال، در هفته منتهی به 23 آوریل، شمش کوره بلند هندی با قیمت 648 دلار در هر تن cfr چین خریداری شد، در حالی که شمش کوره بلند اندونزی به قیمت 660 دلار در هر تن خریداری می‌شد یعنی تقریباً 2 درصد بالاتر.

شمش تولیدی آسه‌آن با قیمت 675 تا 685 دلار به ازای هر تن cfr چین فروخته شد، در حالی که هفته گذشته معامله‌ای برای شمش خارج از آسه‌آن با قیمت 670 تا 675 دلار به ازای هر تن cfr شنیده شد.

همچنین شنیده شده که 30،000 تن شمش کوره بلند هند در روز سه‌شنبه به قیمت 628 دلار در هر تن فوب به معامله گران فروخته شد که به گفته منابع پس از هزینه حمل 45 دلار به ازای هر تن و حاشیه سود تاجر، حدود 675 تا 680 دلار به ازای هر تن در چین خواهد بود.

حذف عوارض واردات شمش به چین در مورد شمش خارج از آسه‌آن به این معنی است که قیمت پرداخت‌شده توسط خریداران تا حد زیادی بدون تغییر خواهد ماند، اما کارخانه‌های صادرکننده این شمش 2 درصد سود خواهند برد.

کارخانه‌های فولادی منطقه آسه‌آن چندان از این تصمیم چین خوشحال نیستند زیرا بخشی از مزیت رقابتی خود را از دست داده‌اند، اما کارخانه‌های خارج از آسه‌آن از این تصمیم خوشحال هستند زیرا اکنون 2 درصد اضافی در جیب خود دارند.

حذف این عوارض خبر بدی برای خریداران فیلیپین به همراه دارد که اکنون باید با قیمت‌های روسیه و هند مقابله کنند. با توجه به حذف عوارض 2 درصد، فروشندگان در کشورهای آسه‌آن مانند اندونزی، مالزی و ویتنام اکنون باید در بازار چین با قیمت‌های روسیه رقابت کنند.

با این حال، برخی منابع گفتند که شمش با منشأ آسه‌آن به دلیل نزدیکی و هزینه حمل و نقل پایین‌تر، همچنان می‌تواند برای خریداران چینی جذابیت بیشتری داشته باشد.

تقاضای قوی در بازارهای میلگرد چین، همراه با محدودیت‌های تولید کوره‌های بلند در تانگشان و حذف تخفیف صادرات چین برای چندین محصول فولادی، یک محرک قوی برای افزایش قیمت شمش فولاد ایجاد کرده است.

یک تاجر هندی گفت:‌ اکنون چین در تعطیلات است و بازار هم آرام است اما به دلیل تغییر سیاست واردات، پس از باز شدن مجدد بازار چین، یک افزایش شدید قیمت ایجاد می‌شود و قیمت شمش ما دوباره افزایش می‌یابد. در روزهای آینده قیمت‌های شمش می‌توانند 700 دلار به ازای هر cfr چین را هم لمس کنند.

البته فعالان بازار گفتند که تاکنون، این سطح قیمت فقط در رابطه با پیشنهادات کشورهای آسه‌آن دیده شده است.

قیمت شمش فولاد وارداتی چین در روز جمعه 30 آوریل 670 تا 685 دلار به ازای هر تن cfr بود که 23 تا 25 دلار نسبت به هفته قبل افزایش داشت.

یک صادرکننده شمش خارج از آسه‌آن هم گفت: بازار چین با قیمت‌های بالاتر باز خواهد شد و کارخانه‌های ویتنامی اکنون 670 تا 680 دلار در هر تن فوب عرضه می‌کنند.

فاصله قیمت قراضه و شمش برای تولیدکنندگان فولاد خارج از آسه‌آن در حال حاضر در بالاترین سطح قرار دارند، اما افزایش قیمت در چین و تغییر قانون جدید می‌تواند فضا را برای تولیدکنندگان کشورهایی مانند ترکیه جذاب‌تر کند.

فاصله قیمت قراضه و شمش برای یک فولادساز ترکیه برای هفته منتهی به 30 آوریل 174.50 دلار در هر تن بود. این مقدار از میانگین 152 دلار در هر تن از ابتدای سال 2016 تاکنون بالاتر است و حاکی از حاشیه بالای سود این کارخانه است.

علی‌رغم نگاه مثبت تولیدکنندگان فولاد نسبت به شرایط بازارهای فولاد، مشکلات حمل بار همچنان دلهره‌آور است. نکته نگران‌کننده موجود بودن کشتی‌ها از زمان افزایش هزینه حمل و نقل است. علاوه بر این، به دلیل وضعیت کرونا در هند، قوانین قرنطینه 14 روزه برای ورود کشتی‌های هندی در حال حاضر به چین و اندونزی وجود دارد.

یک فولادساز هندی در این زمینه گفت: برخی از کارخانه‌های تولید کوره‌های القایی در هند نیز قادر به استفاده از گاز نیستند. منابع مطلع گفتند که به دلیل ادامه شیوع کرونا، منابع اکسیژن فولادسازان هند به بخش‌های مراقبت ویژه در کشور هدایت می‌شوند که به این معنی است که کیفیت سطح و انحنای شمش تولیدشده توسط چنین کارخانجاتی می‌تواند تحت تأثیر منفی قرار گیرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors