جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تازه ترین تحلیل فعالان بازار از قیمت قراضه ژاپنی در بازار جهانی

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد، از افزایش قیمت صادرات قراضه ژاپن در بازار حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت صادرات قراضه فولادی ژاپن در آستانه سال نو قمری که توسط خریداران اصلی این محصول شامل کره‌جنوبی، تایوان و ویتنام جشن گرفته می‌شود، با افزایش جزئی مواجه شد.

در همین حال، برخی گزارش‌ها از بازار از رشد قیمت پیشنهادی قراضه فولادی ژاپن به تایوان و ویتنام به دلیل بهبود نرخ ارز ین و پیش‌بینی کاهش تجارت در روزها آینده خبر می دهند، ضمن اینکه خریداران تایوان به دلیل عرضه محدود داخلی، به واردات قراضه روی می‌آورند.

ژاپن

فعالیت صادرات ژاپن در طول هفته اخیر کند شد اما برخی پیشنهادات قیمتی قراضه فولادی رشد شدیدی داشتند که بخشی از این افزایش مربوط به نوسانات نزخ ارز ین است.

شنیده شده است که قراضه H2 ژاپن در بازه 460 تا 470 دلار به ازای هر تن cfr به ویتنام عرضه شد و برخی گریدهای دیگر با قیمت 470 دلار به ازای هر تن cfr به بنگلادش ارائه شدند. فروش اخیر H2 به ویتنام که در ابتدای دو هفته قبل انجام شد، 420 دلار به ازای هر تن cfr بود.

همچنین گزارش شده است که قراضه H1:H1 (50:50) با شیوه معاملاتی cfr تایوان، با قیمت 440 دلار به ازای هر تن ارائه شد درحالی که پیشنهادات قیمتی خریداران، 425 دلار به ازای هر تن cfr بود. شنیده شده است که این گرید با قیمت 410 دلار به ازای هر تن cfr در ابندای هفته قبل فروخته شد.

در همین حال، خریداران کره‌جنوبی که با ارز ین قراضه ژاپنی را خریداری می‌کنند، کمتر تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار گرفتند.

به همین دلیل، فعالیت تجاری کره جنوبی نسبت به دیگر بازارها بالا بود، شایعه شده است که H2 به کره جنوبی با قیمت 50 هزار و 500 ین (393 دلار) به ازای هر تن فوب ژاپن، قراضه خرد شده با قیمت 500 هزار و 500 ین به ازای هر تن cfr کره و HS با قیمت 58 هزار ین به ازای هر تن cfr فروخته شد.

یک صادرکننده ژاپنی در بازار اظهار کرد: بازار ویتنام فعال است. خریداران نیاز دارند که قراضه خود را تامین کنند اما به این دلیل که نرخ ارز ین افزایش یافته است، فروش آسان نیست. من فکر نمی‌کنم فعالیت زیادی در این هفته دیده شود.

همچنین یک بازرگان تایوانی گفت: بازار کند است و برخی کارخانه‌ها در تعطیلات به سر می‌برند.

در همین حال، یک صادرکننده در بازار ژاپن اعلام کرد: بسیاری از مردم فکر می‌کنند گه قیمت‌ها در چین پس از تعطیلات قطعی شوند و من هم چنین نظری دارم.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی H2، صادرات، فوب بندر اصلی ژاپن 50 هزار و 500 ین تا 52 هزار ین به ازای هر تن بود. این محصول در هفته قبل، در بازه قیمتی 50 هزار و 500 ین تا 51 هزار ین به ازای هر تن معامله می‌شد.

تایوان

به گفته فعالان بازار، قیمت قراضه فولادی صادراتی به تایوان به دلیل عرضه محدود در بازار داخلی، رشد یافت.

در همین حال، معاملات قراضه کانتینری HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا cfr تایوان با قیمت 405 دلار به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ نسبت به معامله قبل، حاکی از افزایش 5 دلاری به ازای هر تن است.

همچنین گزارش شده است که کانتینر قراضه خرد شده از آمریکا با قیمت 430 دلار به ازای هر تن cfr تایوان فروخته شد، درحالی که شایعاتی درباره قرارداد قراضه HMS 1,2 (80:20) استرالیا به تایوان و با شیوه معاملاتی cfr و در همان روز، در بازه قیمتی 405 تا 410 دلار به ازای هر تن شنیده شده.

یک تاجر ثانویه در تایوان نقل کرد: اخیرا، میزان عرضه داخلی قراضه محدود بوده است، بنابراین کارخانه‌ها در تلاش برای خرید محصولات صادراتی پیش از شروع تعطیلات سال نو قمری هستند.

تاجر دیگری در این بازار خاطرنشان کرد: برخی کارخانه‌ها درحال افزایش میزان ذخایر خود هستند تا خود را برای رشد تولیدات پس از سال نو آماده کنند.

قیمت‌های پیشنهادی برای قراضه کانتینری HMS 1,2 (80:20)به تایوان و با شیوه معاملاتی cfr به بازه 410 تا 415 دلار به ازای هر تن افزایش یافت، این درحالی است که پیشنهادات قیمتی خریداران، 405 دلار به ازای هر تن cfr بود.

بسیاری از فعالان بازار برآورد کردند که بازه 405-410 دلار به ازای هر تن cfr تایوان برای تامین کانتینرهای کشور، بازه قیمتی معقولی است.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی کانتینری، HMS1,2 (80:20)، cfr بندر اصلی تایوان 405 تا 410 دلار به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی نسبت به قبل، حاکی افزایش 7 تا 10 دلاری به ازای هر تن است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors