تغییرات مکرر شاخص کل بورس/ رشد بی‌جان شاخص در روزی متعادل

امروز در حالی که بازار سرمایه معاملاتی متعادل داشت، شاخص کل یک رشد کمرنگ و بی‌جان را تجربه کرد.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ با فاصله گرفتن دلار از مرز 28 هزار تومان و نوسان دوباره آن در کانال 27 هزار تومان، باز هم شاخص کل به نوسان‌های متعدد افتاده است و معاملات روز جاری هم به این روند دامن زد. امروز هم شاخص کل کارش را با رشد آغاز کرد، اما در ادامه با افزایش صف‌های فروش، این شاخص کمی پایین آمد تا رشد بازار کمرنگ‌تر شود. نماگر اصلی بورس با رشد هزار و 883 واحدی، به یک میلیون و 457 هزار و 495 واحدی رسید.

شاخص کل هم‌وزن در آغاز معاملات رشد خوبی کرده بود، اما این رشد پایدار نبود و این شاخص تا جایی پایین آمد که در انتهای معاملات با افت 919 واحدی، رقم 413 هزار و 767 واحدی را نشان داد. فلزات اساسی اما بر خلاف روزهای گذشته و بر خلاف جهت دو شاخص اصلی بورس حرکت کرد؛ به نحوی که امروز با رشد 5 هزار و 132 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 98 هزار و 640 واحدی به کار خود پایان داد.

نمادهای «کیمیاتک»، «فسبزوار»، «برکت»، «شبندر»، «شستا»، «کدما» و «شپنا» بیشترین تراکنش را در بازار داشتند و نمادهای «شپدیس»، «فملی»، «نوری»، «فخوز»، «وغدیر» و «فولاد» بیشترین اثر مثبت و «فارس» بیشترین اثر منفی را روی شاخص گذاشتند. شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی برترین گروه‌های صنعت در معاملات امروز بودند.

با توجه به رشد نرخ کامودیتی‌ها در چند روز گذشته، فولادی‌ها هم وضعیت خوبی در بازار پیدا کردند. نمادهای «فجر»، «فخوز» و «فسبزوار» بازده بیشتری نسبت به سایر فولادی‌ها داشتند. «کچاد» و «کگل» هم در بین معدنی‌های کم‌بازده و مثبت بودند. در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» منفی بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *