افزایش تقاضا،حامی  رشد قیمت سنگ آهن

همانطور که برخی از فعالان و تجار بازارهای بین المللی پیش بینی کرده بودند با احیای صنایعی که فولاد از زیرساخت های اساسی آنهاست، شاهد رشد قیمت محصولات فولادی و همچنین افزایش تقاضا برای سنگ آهن هستیم که همین امر عاملی شده است که این محصول در هفته گذشته با رشد قیمت رو به رو شود.

به گزارش فولادبان؛ پلتس در گزارشی حاکی از کاهش انبارهای ذخیره سنگ آهن در بنادر شمالی چین بوده و افت 10 درصدی را در ابتدای اکتبر نسبت به ماه گذشته ثبت کرده، طبیعتا فولادسازان چینی برای پوشش تقاضای محصولات فولادی در این کشور که با رشد قیمت هم همراه است، به واردات این ماده معدنی دست خواهند زد.

در کنار این روند فولادسازان چینی، در بازارهای جهانی هم تقریبا تقاضای صنایع وابسته به فولاد مانند خودروسازی و لوازم خانگی در حال بازگشت به حالت پیش از کرونا است و تقاضای مصرفی در حال رشد و حمایت از افزایش قیمت هاست.

البته در کنار این اتفاقات، پیش بینی ادامه روند سیاست های کاهش تولید چین در کنار اعلام معدنی های بزرگ جهان مبنی بر حرکت به سمت تولید بدون کربن می تواند به مصابه ترمزی برای روند صعودی قیمت ها در بازارهای جهانی سنگ آهن و فولاد باشد.

هندوستان به عنوان یکی از قطب های فولادسازی دنیا به حرکت سریع شرکت های فولادی و معدنی اروپا به سمت فولاد سبز واکنش نشان داده و اعلام کرده این رویه می تواند صنعت فولاد این قاره را با بن بست رو به رو کند که اگر این اتفاق پیش بینی شده هند رخ دهد، تقاضا در بازارهای جهانی برای سنگ آهن افتاد خواهد کرد و شکافی بین دو این دو بازار را شاهد باشیم.

با همه این اوصاف به نظر می رسد؛ روند بازار سنگ آهن در هفته آتی نیز با شیب کمتری مانند این هفته باشد و تغییرات قیمتی در محدوده بازه 120 تا 130 دلاری را برای این محصول استراتژیک صنعت فولاد شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *