جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 27 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت کویل نورد سرد و گالوانیزه صادراتی چین

قیمت کویل نورد سرد و کویل گالوانیزه داغ صادراتی چین در هفته گذشته به علت افزایش تقاضا در داخل و خارج این کشور، صعودی شد.

افزایش قیمت کویل نورد سرد و گالوانیزه صادراتی چین اخبار

به گزارش فولادبان به نقل از  Fastmarkets  سطح فعلی نرخ ارز هم برای صادرکنندگان چینی مطلوب است زیرا آنها معمولا معاملات خود را با دلار انجام می‌دهند. بنابر اعلام اداره ارزهای خارجی چین China’s State Administration of Foreign Exchange در 12 مه ارزش پول چین به رقم 7.0919 یوان در برابر هر دلار آمریکا رسید که نسبت به 7.069 یوان در برابر هر دلار در 6 مه، رشد داشته است.

* کویل نورد سرد

تحلیل هفتگی Fastmarkets قیمت کویل نورد سرد صادراتی چین، فوب را 450 تا 455 دلار در سه‌شنبه 12 مه نشان داد که 10 دلار بالاتر از قیمت 6 مه بوده است.

هفته گذشته یک خریدار ویتنامی محموله کویل نورد سرد چینی را به قیمت 455 تا 460 دلار، فوب، سفارش داد اما به علت نبود فرصت، این معامله در تحلیل این هفته Fastmarkets ثبت نشد.

به گفته منابع مطلع به Fastmarkets، بعد از تعطیلات روز کارگر در چین، قیمت فولاد تخت از جمله کویل نورد سرد و کویل نورد گرم در بازار چین افزایش یافت و موجب شد تا کارخانجات قیمت‌های صادراتی کویل نورد سرد را افزایش دهند.

یک تاجر در ژژیانگ اظهار داشت که در بازار داخلی چین هم تقاضا از جانب صنایع پایین‌دستی در حال افزایش است زیرا شرکت‌ها به تدریج در حال افزایش سطح تولید خود هستند. بنابر اعلام انجمن خودروسازان چین، این کشور در ماه آوریل 2.1 میلیون دستگاه خودرو تولید کرد که 46.6 درصد بالاتر از ماه قبل و 2.3 درصد بالاتر از ماه مشابه سال قبل است. صنعت خودروسازی بزرگترین مصرف‌کننده فولاد است.

به گفته این تاجر چینی، بعد از آنکه در اوایل ماه جاری کارخانجات هندی مقدار زیادی از کویل نورد گرم را به چین و جنوب شرق آسیا فروختند، در آینده نزدیک قیمت فولاد تخت تقریبا به کمترین حد ممکن خود خواهد رسید.

شنیده شده که یک واردکننده چینی هم سفارش خرید کویل نورد سرد از کره‌جنوبی به قیمت 470 دلار در تن، cfr چین را ثبت کرده است.

تحلیل هفتگی Fastmarkets از قیمت کویل نورد سرد چین، تحویل در 8 مه در شرق این کشور را 3740 تا 3810 یوآن در تن (527 تا 537 دلار) برآورد کرده که 110 تا 130 یوآن بالاتر از قیمت‌های 30 آوریل است.

کارخانه Benxi Iron & Steel در روز سه‌شنبه 12 مه برای یک محموله کویل نورد سرد، حمل در ماه جولای، قیمت 475 دلار در تن، فوب را پیشنهاد داد که 5 دلار بالاتر از قیمت 6 مه است.

کویل گالوانیزه داغ

Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت کویل گالوانیزه داغ صادراتی یک میلیمتری صادراتی چین، فوب را در روز سه‌شنبه 510 تا 515 دلار در تن اعلام کرد که 5 تا 10 دلار بالاتر از قیمت‌های 6 مه است.

یک تاجر مقیم شانگهای می‌گوید: تقاضای گالوانیزه داغ از جانب خریداران سایر کشورهای آسیایی اخیرا به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

بنا بر اعلام Fastmarkets در طول هفته چندین محموله از محصولات مذکور به قیمت 515 تا 515 دلار در تن، فوب چین، به جنوب شرق و شرق آسیا صادر شده است.

یک کارخانه در شمال چین اعلام کرده که 5 تا 6 هزار تن گالوانیزه داغ با پوشش 80 گرمی روی، حمل در ماه‌های ژوئن و جولای را به قیمت 530 دلار، cfr جنوب شرق آسیا، فروخته است.

روز سه‌شنبه کارخانه Benxi Steel برای گالوانیزه گرم بی‌گل zero-spangle با پوشش 140 گرمی روی قیمت 550 دلار در تن،‌فوب، با زمان حمل ماه جولای، قیمت گذاشت که 10 دلار بالاتر از قیمت 6 مه بود. این قیمت معادل 535 دلار، فوب، برای گالوانیزه داغ با پوشش روی 120 گرمی است. قیمت‌های پیشنهادی سایر تولیدکنندگان چینی حدود 515 تا 520 دلار در تن، فوب، بود.

با وجود بهبود تقاضا در شرق و جنوب شرق آسیا، یک تاجر دیگر مقیم ژژیانگ گفت که عرضه‌کننده گالوانیزه داغ با رقابت شدید کارخانجات ترکیه‌ای در بازار وارداتی خاورمیانه مواجهند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors