رونق خرید و فروش تمام محصولات فولادی در بورس زمان بر است

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد گفت: اگرفرهنگ خرید از بورس کالا جا بیفتد، بورس کالا می تواند محلی مطمئن برای عرضه تمام  محصولات زنجیره فولاد و کشف قیمت محصولات فولادی باشد و حتی سرعت چرخه معاملات را افزایش دهد.
بورس کالا

خسروحجتی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به پیشنهادهای وزیرجدید صمت درباره صنعت فولاد وعرضه تمام محصولات فولادی به بورس کالا افزود: قرار بود تمام محصولات فولادی از سال گذشته و در دولت قبل در بورس کالا عرضه شود، اما یکی از مشکلات اصلی عدم کشش بازار برای اجرای این طرح بود.

وی تصریح کرد:اگر تمام محصولات زنجیره فولاد به بورس کالا عرضه شود و فرهنگ خرید از بورس کالا جا بیفتد ، به تدریج نوبت عرضه محصولات میانی و نهایی چون شمش ، میلگرد و مابقی محصولات خواهد شد و بورس کالا می تواند محلی مطمئن برای کشف قیمت محصولات فولادی باشد و حتی موجب افزایش سرعت چرخه معاملات محصولات فولادی شود.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد گفت:اگر خریداری قصد خرید هزار تن بار از بورس کالا را داشته باشد باید ظرف سه روز کاری، پول آن را تامین کند که البته شرایط پرداخت نقدی برای همه افراد وجود ندارد،حتی الان تولیدکنندگان هم به دنبال خرید اعتباری برای مواد اولیه خود می گردند.

حجتی افزود: در حال حاضر بسیاری از فروشندگان جزء و مصرف کنندگان نمی توانند  محصولات مورد نیاز خود را به دلیل سنگین بودن پرداخت ها از بورس کالا خریداری کنند،یعنی بار خرده فروشی روی تجاری  و شرکت هایی است که به صورت عمده از بورس کالا خرید می کنند.

وی تصریح کرد:جا افتادن فرهنگ خرید از بورس کالا زمان زیادی خواهد برد و باید به مصرف کننده و خریدار القا شود که اگر قرار است از بورس کالا خریداری کنند نباید در بورس هم به فروش برسانند بلکه محصولات فولادی باید در چرخه مصرف کنندگان توزیع شود.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد گفت: مشتریان بورس کالا به نظر می رسد از خرید محصول و جنس از بورس هراس دارند و می گویند اگر اجناس مورد نیازشان را از بورس کالا بخرند باید مالیات بیشتری بپردازند در صورتی که هر نوع خرید همین میزان مالیات را خواهد داشت ، برای اینکه راه و روش درستی جایگزین قبلی شود باید فرهنگ آن جایگزین فرهنگ قبلی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *