جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگشت تلخ و سرخ بازار سرمایه و افت شاخص کل

بازار سرمایه این هفته را برعکس هفته گذشته آغاز کرد و افت شاخص با سکاندار جدید بانک مرکزی هم متوقف نشد.

به گزارش فولادبان؛ شاخص کل بازار سرمایه با وجود روی کار آمدن رئیس کل جدید بانک مرکزی و همچنین مشخص شدن سیاست‌های وی باز هم از توقف دست نکشید و اولین روز این بازار با رنگ سرخ و ناخوشایند به پایان رسید. شاخص کل بورس امروز با افت 22 هزار و 280 واحدی، به یک میلیون و 465 هزار و 984 واحد رسید. کارشناسان بازار سرمایه افت قیمت دلار و فاصله گرفتن آن از کانال 28 هزار تومان را علت اصلی افت شاخص می‌دانند و علاوه بر این، رئیس جدید بانک مرکزی در مصاحبه خود از کنتررل نرخ ارز و تورم خبر داد و این موضوع گمانه‌های افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است.

در این میان، شاخص کل هم‌وزن نیز وضعیتی مشابه نماگر اصلی بازار داشت و در طول معاملات امروز، 6 هزار و 705 واحد کاهش یافت و با افت یکنواخت خود، در نقطه 420 هزار و 580 واحدی به کار خود پایان داد. فشار فروش در کامودیتی‌ها نیز بالا بود و همین مسئله باعث شد تا شاخص فلزات اساسی در معاملات امروز با کاهش 16 هزار و 793 واحدی روبه‌رو شود و در ارتفاع یک میلیون و 101 هزار و 232 واحدی قرار بگیرد.

امروز، نمادهای «فسبزوار»، «کیمیاتک»، «کدما»، «شستا»، «شپنا»، «شبندر» و «خساپا» فهرست نمادهای پرتراکنش بازار سرمایه را تشکیل دادند. نمادهای «فولاد»، «تاپیکو»، «فملی»، «شبندر»، «پارسان»، «وغدیر» و «شپنا» نیز بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص داشتند. سه گروه شیمیایی، فرآورده‌های نفتی و خودرو هم برترین گروه‌های صنعتی بودند. به نظر می‌رسد قوانین کنترلی تأثیر زیادی روی فلزات و فرآورده‌های نفتی داشته‌اند.

نمادهای فولادی در معاملات امروز بازار سرمایه وضعیت مناسبی نداشتند، اما نمادهای «کویر» و «فولاژ» وضعیت بهتری داشتند، اما نمادهای «فپنتا»، «فجر» و «فولاد» بیشترین ضرر را متحمل شدند. نمادهای معدنی «کچاد» و «کگل» هم از این قاعده مستثنی نبودند و افت قیمت را در سهام خود تجربه کردند. در بازار فرابورس، نمادهای فولادی «ذوب» و «ارفع» افت قیمت شدیدی داشتند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors