عرضه تمام محصولات در بورس کالا شدنی اما سخت است  

رئیس جدید کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی گفت:عرضه تمام محصولات به بورس کالا کار سختی است اما نشدنی نیست البته بعید می دانم درمدت یک ماه تمام محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شود.

ابراهیم جمیلی درگفتگو با پایگاه خبری فولادبان با اشاره به سه راهکار پیشنهادی وزیر صمت برای صنعت فولاد بویژه عرضه تمام محصولات به بورس کالا افزود: عرضه تمام محصولات به بورس کالا کار سختی است اما نشدنی نیست.

وی تصریح کرد: قیمت محصولات فولادی در دنیا دستوری نیست و باید در بازار کشور نیز موضوع قیمت دستوری حذف شود تا بازار داخل راه قوی شدن وافزایش توانمندی های خود را بازیابی کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با وجود توانمندی های صنعت فولاد کشور، گاه  منافع بخشی برمنافع ملی ترجیح داده می شود که این موضوع آفتی اساسی برای این صنعت بحساب می آید.

جمیلی در پاسخ به سوال فولادبان مبنی بر اینکه آیا تعیین یک ماه زمان مناسبی برای عرضه تمام محصولات به بورس کالاست یا خیر گفت: بعید می دانم در یک ماه تمام محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شود اما می تواند آغازی برای عرضه تمام محصولات فولادی به بورس کالا باشد و بعنوان سیاست کلی دولت درمحصولات فولادی مطرح شود.

وی افزود: بنظر من علاوه بر زمان باید الزامات دیگری هم برای عرضه در بورس کالا وجود داشته باشد که یکی از این الزامات این است که بازار داخلی باید به خرید از بورس کالا تمایل داشته باشد زیرا هنوز بسیاری از فعالان اقتصادی عادت ندارند از بورس کالا محصولاتشان را خریداری کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: گاه دیده می شود بورس کالا خود نقش یک واسطه را دارد یعنی فعال اقتصادی از بورس کالا محصولات خود را می خرد و در بنگاه می فروشد که این بنوعی دلالی و واسطه گری تلقی می شود در حالی که باید تمام کالاها در بورس کالا در مدتی کوتاه پذیرش شود.

جمیلی با اشاره به اینکه در دولت قبلی نیز به موضوع عرضه تمام محصولات فولادی به بورس کالا توجه شده بود ابراز امیدواری کرد این موضوع در دولت جدید مورد توجه واقعی قرار بگیرد، درباره آن تصمیم گیری شود و به آن عمل شود زیرا در حال حاضر تمامی فعالان اقتصادی از آقای فاطمی امین انتظاردارند عرضه در بورس کالا بصورت کامل انجام شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *