با ادامه روند صعودی قیمت‌ها، واردات فولاد آمریکا در آگوست کاهش یافت

بر اساس آخرین گزارش موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI)، واردات فولاد ایالات متحده در ماه آگوست کاهش یافته است، اما واردات فولاد در هشت ماه اول سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش فولادبان،واردات فولاد آمریکا در ماه آگوست 10 درصد کاهش یافته است.بیشترین حجم واردات محصولات فولادی نهایی برای ماه آگوست شامل کره جنوبی با 163000 تن خالص (45 درصد کاهش نسبت به ماه جولای)، تایوان با 105000 تن خالص (36 درصد افزایش)، آلمان با 80 هزار تن خالص (16 درصد افزایش)، ژاپن با 77 هزار تن خالص (16 درصد افزایش) و ویتنام با 73000 تن خالص (28 درصد کاهش) بود.

سهم فولاد وارداتی از بازار آمریکا در ماه آگوست برابر با 21 درصد برآورد شده است. در هشت‌ماهه اول سال 2021، سهم فولاد وارداتی از بازار 20 درصد تخمین زده شد.
صنعت فولاد ایالات متحده به دلیل افزایش تقاضا در بازارهای عمده مصرف نهایی و شرایط تنگ عرضه و تا حدی به دلیل اختلال در تولید در کارخانه‌های فولاد داخلی و تعرفه‌های شدید بخش 232 بر واردات فولاد، از مزایای قیمت بالای فولاد استفاده می‌کند.

همه‌گیری ویروس کرونا منجر به کاهش شدید تقاضا برای فولاد در بازارهای اصلی مانند ساخت‌وساز و خودرو در نیمه اول سال گذشته شد. همچنین کاهش قیمت نفت خام تقاضا برای فولاد در صنعت انرژی را تحت تأثیر قرار داد. شوک‌های ناشی از بیماری کرونا نیز کارخانه‌های فولادسازی ایالات متحده را مجبور کرد تولید خود را محدود کنند و استفاده از ظرفیت کارخانجات به پایین‌ترین سطح در چند سال اخیر کاهش یافت. با این حال، بخش‌های اصلی مصرف‌کننده فولاد پس از کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا، جایگاه خود را بازیابی کردند و تقاضا برای فولاد افزایش یافت.

بهبود تقاضای بازار نهایی همچنین باعث شده است که میزان استفاده از ظرفیت کارخانجات فولاد ایالات متحده پس از سقوط به 51.1 درصد در ماه مه 2020 برای هفته منتهی به 25 سپتامبر امسال به 85.2 درصد افزایش یابد.

تقاضای شدید و کمبود مداوم عرضه باعث افزایش قیمت فولاد آمریکا در سال جاری شده و به شرکت‌های فولادی آمریکایی اجازه داده تا سود خوبی به دست آورند.
قیمت کویل نورد گرم (HRC) در آگوست 2020 به دلیل سقوط تقاضا به پایین‌ترین سطح خود در چند سال گذشته یعنی تقریباً 440 دلار در هر تن رسید. با این حال، قیمت HRC در سپتامبر 2020 شروع به بازیابی کرد و از آن زمان در حال صعود است.

قیمت‌ها در ماه جاری بالاتر از 1900 دلار در هر تن بوده است. بر اساس گزارش Fastmarkets MB، شاخص HRC ایالات متحده در 29 سپتامبر 1960 دلار در هر تن بود.

علیرغم کاهش مصرف فولاد در بازار خودرو در بحبوحه بحران جاری نیمه‌هادی، محدودیت‌های عرضه به دلیل اختلال در تولید و مجموعه‌ای از کاهش تولید کارخانه‌ها و تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده به احتمال زیاد از قیمت HRC تا پایان سال 2021 حمایت می‌کند و حاشیه سود آن را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *