بازار یکدست قرمز بورس از ترس مذاکرات برجام

با شنیده شدن اخبار مثبت از برجام و به وجود آمدن موج هیجان جدید در بورس، بازار سرمایه امروز یکدست سرخ شد.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه امروز را در خلاف جهت دیروز حرکت کرد و کانال 1.5 میلیون واحدی را از دست داد. کارشناسان بازار سرمایه از به وجود آمدن جوی جدید با شنیده شدن خبرهایی از مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وجود آمده است که از ترس کاهش قیمت دلار در بازار تشکیل شده است و باعث افزایش عرضه‌هاست. به هر حال، کم‌طاقتی سرمایه‌گذاران باعث شد تا شاخص کل 40 هزار و 462 واحد افت کند و به یک میلیون و 490 هزار واحد برسد.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز فشار فروش را به وضوح نمایان کرد و با زیاد شدن عرضه به ویژه در نماد «برکت»، 13 هزار و 285 واحد کاهش یافت تا در پایان معاملات به 450 هزار و 59 واحد برسد. گروه فلزات اساسی هم چند نماد سبزپوش در خود داشت، اما سهم‌های اثرگذار این گروه بیشتر و بیشتر شاخص آن را پایین کشیدند و شاخص فلزات اساسی در نهایت با افت 27 هزار و 596 واحدی، روی خانه یک میلیون و 163 هزار و 915 واحدی ایستاد.

نمادهای «شستا»، «سپید»، «شپنا»، «فولاد»، «برکت»، «خساپا» و «خودرو» بیشترین تراکنش را در معاملات امروز داشتند که همه هم ضرر کردند. نمادهای «کگل»، «فملی»، «فولاد»، «شستا»، «شپنا»، «کچاد» و «ومعادن» بیشترین تأثیر را روی روند حرکتی بورس داشتند و سه گروه فرآورده نفتی، فلزات اساسی و خودرو بیشترین ارزش را به خود اختصاص دادند.

فولادی‌ها هم مانند دیگر سهم‌های بازار اکثرا رنگ قرمز را جلوی اسم‌های خود دیدندو در این میان، «فجر»، «کاوه» و «کویر» بیشترین ضرر را داشتند. در گروه کانه فلزی، «کچاد» و «کگل» هم از این قاعده مستثنی نبودند و در بازار فرابورس، نماد «ذوب» نزدیک به 2.5 درصد منفی بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *