جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 31 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ادامه افت قیمت‌ها پس از تخلیه هیجان قحطی مصنوعی در بازار فولاد

با از بین رفتن هیجان ایجاد شده برای تقاضا پس از قحطی‌های مصنوعی توسط فولادسازان، حباب مقاطع نیز در حال تخلیه تدریجی است.

به گزارش فولادبان، بررسی قیمت‌ها در بازار آهن و فولاد حاکی از آن است که پس از کش و قوس‌های فراوان، هیجان کاذب ایجاد شده برای خرید مقاطع و شمش‌های فولادی در حال از بین رفتن است و تقاضا در بازار به مرور زمان کمتر می‌شود.

فعالان بازار فولاد عقیده دارند که فاصله قیمتی شمش و میلگرد که در این روزها به حدود 22 درصد رسیده بود، باعث شده بود تا حبابی برای قیمت مقاطع ایجاد شود که دلیل اصلی آن هم ایجاد قحطی مصنوعی در بازار فولاد توسط تولیدکنندگان شمش بود که موجودی انبار خود را در بازار عرضه نمی‌کردند.

حال که قیمت‌ها در بورس کالا تغییرات چندانی با رقابت اندک خود ندارند، این مسئله نشان می‌دهد که تقاضای کاذب و هیجانی از بین رفته و قیمت‌ها به مرور زمان در حال کاهش هستند.

امروز قیمت میلگرد در سه شرکت 200 تا 400 تومان کاهش یافت و مابقی فروشندگان نرخ محصولاتشان را ثابت نگه داشتند. در بازار نبشی و ناودانی نرخ اکثر محصولات ثابت بود، اما سه شرکت با 100 تا 400 تومان کاهش قیمت محصولاتشان را به فروش رساندند.

نرخ تیرآهن کیلویی در یک شرکت 200 تومان کاهش یافت و دو شرکت نیز ثبات قیمت داشتند، در بخش شاخه‌ای هم یک شرکت تغییر قیمت نداشت و قیمت محصولات پرفروش ذوبی 10 تا 40 هزار تومان نزول کرد. تمامی فروشنگان در بازار پروفیل بدون تغییر نرخ محصولاتشان را در بازار آزاد عرضه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors