خریداران اروپایی انتظار کاهش قیمت فولاد در ماه سپتامبر را دارند

منابع مطلع به Fastmarkets گفتند، احساسات خریداران در بخش کویل های نورد گرم اروپایی در روز جمعه 27 آگوست به دلیل کاهش هزینه‌های مواد اولیه، واردات رقابتی و چشم‌انداز نامشخص تقاضا منفی بود.

به گزارش فولادبان؛در بازار فولاد اروپا هم خریداران و هم فروشندگان پس از تعطیلات در ماه آگوست به بازار بازگشته‌اند و فعالیت‌های تجاری محدود شده است. در حالی که آنها برای ارزیابی بازار قبل از انجام معاملات جدید به زمان نیاز دارند.

خریداران اروپایی انتظار دارند قیمت کویل داخلی در ماه سپتامبر به دلیل کم شدن هزینه مواد اولیه کاهش یابد.

چشم‌انداز تقاضا برای بخش خودرو، یکی از مصرف‌کنندگان نهایی فولاد در اروپا نامعلوم است. کمبود مداوم نیمه‌هادی‌ها باعث محدود شدن نرخ تولید خودروسازان شده و بر تقاضای فولاد تأثیر منفی گذاشته است.

با این حال، تولیدکنندگان فولاد در اروپا تمایلی به پذیرش قیمت کمتر ندارند. فولادسازان اروپایی سفارش‌های خوبی در سال 2021 داشته‌اند. منابع مطلع می‌گویند اکثر کارخانه‌های اروپایی کل تولیدات خود تا پایان سال را فروخته‌اند.

اگر اتحادیه اروپا و ایالات متحده تا 1 نوامبر اختلاف تجاری خود درباره تعرفه واردات فولاد را حل‌وفصل کنند، همانطور که فعالان بازار انتظار دارند، کویل نورد گرم از بازار اتحادیه اروپا به ایالات متحده سرازیر می‌شود. این امر کمبود فولاد را در اروپا تشدید می‌کند و قیمت‌ها را در آنجا افزایش می‌دهد.

Fastmarkets شاخص کویل نورد گرم در شمال اروپا را در 27 آگوست برابر با 1138 یورو (1338 دلار) در هر تن محاسبه کرد که 4.17 یورو نسبت به قیمت 26 آگوست کاهش یافته بود.
این شاخص نسبت به هفته قبل 4.17 یورو و نسبت به ماه قبل 8.13 یورو کمتر شده است.

شاخص روز جمعه بر اساس قیمت‌های قابل دستیابی برآورد شده توسط فعالان بازار در حدود 1120 تا 1150 یورو به ازای هر تن به دست آمده است.

بازار ایتالیا در این هفته تقریباً آرام بود و اکثر فعالان بازار پیش‌بینی کردند که فعالیت از هفته آینده شروع به افزایش می‌کند.

Fastmarkets شاخص کویل نورد گرم در ایتالیا را در 27 آگوست 1017 یورو به ازای هر تن محاسبه کرد.

این شاخص نسبت به هفته قبل 0.83 یورو و نسبت به ماه قبل 39.17 یورو کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *