جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 شهریور 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بلومبرگ: عقب‌نشینی قیمت سنگ‌آهن با چشم‌انداز ضعیف اقتصاد چین

با وجود افزایش فصلی تقاضای چین برای فولاد، اما چشم‌انداز تضعیف گسترده اقتصاد و محدودیت بیشتر در تولید فولاد سبب شد که معاملات آتی سنگ‌آهن عقب‌نشینی کند.

به گزارش فولادبان؛بلومبرگ گزارش داده که این ماده اولیه پس از سقوط در ماه جولای تا حدودی بازیابی شده بود و فصل ساخت‌وساز پاییز چین نشان‌دهنده تقاضای بیشتر بود؛ اما سنگ‌آهن هنوز با باد مخالف روبروست زیرا بزرگترین بازار فولاد جهان تا پایان سال جاری با چالش‌های متعددی مواجه است. مقامات چین می‌خواهند تولید فولاد را مهار کنند و انتظار می‌رود محدودیت‌های تولید برای کاهش انتشار گازهای آلاینده در سه‌ماهه اخیر تشدید شود.

موسسه Zhongzhou Futures Co در یادداشتی در وب‌سایت خود نوشته است: حتی اگر انتظار می‌رود تقاضای فصلی به زودی ظاهر شود، اما با توجه به دستورالعمل کلی پکن برای کاهش تولید فولاد خام، تغییر چشم‌انداز ضعیف میان‌مدت و بلندمدت بازار، دشوار است.

فعالیت اقتصادی چین در ماه آگوست بیش از آنچه انتظار می‌رفت ضعیف شد زیرا شیوع ویروس دلتا هزینه و سفر مصرف‌کنندگان را محدود کرد. در حالی که این می‌تواند حمایت جدیدی از سوی دولت از جمله هزینه‌های زیرساختی را ایجاد کند، اما معمولاً بین تغییرات سیاست‌گذاری و تأثیر آنها بر تقاضای فولاد یک ماه فاصله وجود دارد.

در اوایل این هفته، شرکت آهن و فولاد Baoshan، وابسته به بزرگترین تولیدکننده فولاد چین، احتمال کاهش مجدد قیمت سنگ‌آهن را مطرح کرد.

معاملات آتی سنگ‌آهن در بورس سنگاپور در روز سه‌شنبه با 1.9 درصد کاهش به 153.85 دلار در تن رسید. در چین هم قیمت سنگ‌آهن 2.2 درصد کاهش یافت در حالی که معاملات آتی فولاد نیز عقب‌نشینی کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors