اقبال برگشت اما بورس سبز نشد

بازار سرمایه امروز در نیمه دوم معاملات شاهد جمع شدن صف‌های فروش و بیشتر شدن تقاضا بود، اما این تقاضاها باز هم نتوانستند بورس را مثبت کنند.

به گزارش فولادبان؛ روز گذشته با عرضه سهامداران حقوقی یک ریزش شارپی و شوک در بازار سهام تجربه شد و امروز هم شاخص کل بورس در حال و هوای این شوک، به ریزش خود ادامه داد چراکه سهامداران از ترس ضرر بیشتر سعی در خارج شدن پول داشتند و یا سعی می‌کردند پول خود را در بازار به جریان بیندازند که این عمل هم انجام شد و شاخص کل کمی بالاتر آمد، اما این میزان رشد کافی نبود چون بازار قرمز باقی ماند و شاخص کل تا پایان معاملات، 27 هزار و 801 واحد ریزش داشت و به یک میلیون و 496 هزار و 158 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز این روزها از نماگر اصلی بورس تبعیت می‌کند و هم‌راستا و هم‌جهت با آن در حرکت است. شاخص هم‌وزن امروز 7 هزار و 466 واحد افت کرد و در نقطه 446 هزار و 893 واحدی به کار خود پایان داد. شاخص فلزات اساسی هم با افزایش عرضه سهم‌های شاخص‌ساز در آن، 8 هزار و 57 واحد کاهش یافت و رقم یک میلیون و 167 هزار و 760 واحد را نشان داد. کارشناسان بازار سرمایه نسبت به این اصلاح‌ها خوش‌بین هستند و آن‌ها را برای رشد بهتر شاخص لازم می‌دانند.

در معاملات امروز، نمادهای «سپید»، «شبندر»، «شستا»، «شپنا»، «خساپا»، «فولاد» و «خودرو» بیشترین تراکنش را داشتند و در این میان، نمادهای «فارس»، «شستا»، «پارسان»، «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص داشتند و «میدکو» اثر مثبتی روی بازار داشت. گروه‌های فرآورده‌های نفتی، خودرو و شیمیایی نیز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

اکثر فولادی‌ها در معاملات سرخ بودند، اما نماد «فخاس» سود خوبی کرد و تنها سبزپوش فولادی‌ها بود. در این میان، نمادهای «فولاد»، «فخوز» و «کویر» منفی شدند. در گروه کانه فلزی، «کچاد» منفی، اما «کگل» مثبت شدند، ولی در بازار فرابورس نماد «ذوب» رشد مناسبی از خود به جای گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *