قیمت شمش صادراتی ایران از روند نزولی جهانی پیروی می‌کند

قیمت‌های صادراتی شمش فولادی ایران در هفته منتهی به چهارشنبه 25 آگوست همچنان نزولی بود.

به گزارش فولادبان،نشریه Fastmarkets گزارش داده که انتظار می‌رفت که تولید فولاد از کارخانه‌های ایران در ماه سپتامبر بهبود یابد، زمانی که هوا خنک خواهد شد و کارخانه‌ها اجازه خواهند داشت که از برق بیشتری برای تولید فولاد استفاده کنند.

در حال حاضر، تولیدکنندگان فولاد ایرانی مجبور بودند قیمت‌ها را کاهش دهند تا فروش جدیدی را به دست آورند.

یک محموله 40 هزار تنی شمش ایران برای تولید میلگرد کلاف که برای حمل در ماه اکتبر برنامه‌ریزی‌شده بود، با قیمت 617 دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوبی ایران به چین فروخته شد.

بدون احتساب پرداخت اضافی برای درجه میلگرد کلاف، این قیمت شمش پایه 3-5 spp که توسط Fastmarkets ارزیابی شده است، معادل 607 دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوبی ایران است.

هزینه حمل‌ونقل برای ماه اکتبر 50 تا 55 دلار در هر تن بود. با احتساب حاشیه سود 10 دلاری معامله‌گر و هزینه‌های بانکی، این قیمت معادل 677 تا 682 دلار به ازای هر تن cfr چین خواهد بود.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets از شمش فولاد صادراتی ایران در 25 آگوست 607 دلار در هر تن فوب بنادر ایران بود که 3 تا 8 دلار نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.
در بخش تختال، قیمت‌ها تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند.

فولاد خوزستان، یکی از فروشندگان عمده تختال ایران، مناقصه‌ای را برای 30 تا 40 هزار تن مواد آماده برای حمل در اواسط سپتامبر باز کرد. انتظار می‌رفت این مناقصه تا پایان این هفته نهایی شود. فروشنده انتظار داشت که به ازای هر تن فوب 700 دلار دریافت کند و فعالان بازار هم موافق بودند که این امر محقق می‌شود.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای تختال صادراتی ایران در 25 آگوست بدون تغییر نسبت به هفته قبل در قیمت 700 تا 720 دلار در هر تن فوب بنادر ایران باقی ماند.

قیمت 720 دلار در هر تن مربوط به محصولات فولاد مبارکه، دیگر صادرکننده اصلی تختال در ایران است که به طور سنتی مواد باکیفیت‌تری عرضه می‌کند و از لحاظ اندازه هم انتخاب‌های بیشتری ارائه می‌دهد؛ بنابراین قیمت تختال آن معمولاً بالاتر از خوزستان است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *