ادامه رشد شاخص بورس/فلزات اساسی سبز شد

امروز رشد شاخص کل بورس ادامه داشت و بسیاری از نمادهای رشد خوبی را تجربه کردند.

به گزارش فولادبان در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با رشد 25 هزار و 555 واحدی به کانال یک میلیون و 600 هزار نزدیک تر شد، با ادامه استقبال خوب سهامداران حقیقی از سهام های کوچک شاخص هموزن نیز 11 هزار و 149 رشد کرد.

نمادهای واميد،پارسان،كچاد،شپنا،شستا،فولاد و شتران بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس داشتند؛ و نمادهای فنورد؛چفیبر و مبین بیشترین کاهش را تجربه کردند.

در میان گروه های بورس خودرویی ها بیشترین صف خرید را داشتند و بعد از نمادهای ساختمانی و دارویی هم وضعیت مناسبی داشتند؛گروه بانک هم اگرچه اغلب نمادها سقف رشد 5 درصدی را نداشتند اما اغلب مثبت بودند.

شاخص فلزات اساسی هم امروز با وجود ریزش برخی نمادهای فولادی و معدنی مثبت بود؛ این شاخص در پایان معاملات با رشد 10 هزار و 427 واحد به یک میلیون 191 هزار و 452 واحد رسید، فولاد خوزستان،فولاد خراسان؛ مس باهنر و فروسیلیس ایران بیشترین رشد را در این گروه داشتند؛ نورد قطعات فولادی هم بیشترین کاهش قیمت را ثبت کرد؛ فولاد مبارکه اصفهان هم امروز با رشد 2.59 درصدی قیمت سهام مواجه شد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند رشد فعلی بورس به علت تورم و رشد ارز است و عملکرد و وضعیت شرکت ها در ورود سرمایه های جدید به بازار نقش بسیار اندکی داشته است؛برخی معتقدند بورس در شهریور ماه اندکی نوسان خواهد کرد اما در درونمای سه ماه همچنان رو به رشد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *