افزایش فعالیت‌های اکتشافی؛ راهکار محدودیت منابع سنگ آهن کشور

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به اینکه صنایع فولادی با محدودیت منابع سنگ آهن دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: فعالیت اکتشافی  در کشور باید نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته باشد.

امیر صباغ در گفتگو با فولادبان در رابطه با موانع تولید در مسیر صنعت فولاد گفت: قسمت عمده‌ای از موانع طی سال‌های اخیر برطرف شده است و اکثر چالش‌های پیش روی فولادسازان بلندمدت هستند و مربوط به کوتاه‌مدت نمی‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما با محدودیت منابع سنگ آهن روبه‌رو هستیم و به طور طبیعی، باید فعالیت‌های اکتشافی کشور که رشد کرده‌اند، در سال جدید افزایش بیشتری داشته باشد تا بتوانیم مطمئن شویم که سنگ آهن با نرخ رقابتی به دست فولادسازان کشور می‌رسد.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به اینکه باید سعی شود تا نرخ انرژی داخل کشور نسبت به سایر نقاط جهان همواره رقابتی بماند، افزود: این مسئله باعث می‌شود صنایع انرژی‌بر مانند آلومینیوم، فولاد و سیمان بتوانند همچنان در بازارهای صادراتی رقابت‌پذیر باشند.

صباغ درباره موانع دیگر صنعت فولاد،گفت: باید اطمینان حاصل شود که زیرساخت صنایع بزرگ مانند آب، برق و گاز تأمین می‌شود و اینگونه نباشد که در مواقعی از سال مجبور باشیم انرژی برخی از صنایع را قطع کنیم چون بخش‌هایی از کشور در اولویت مصرف اینگونه انرژی‌ها هستند و در این میان، دولت باید سرمایه‌گذاری خود را در این حوزه‌ها افزایش دهد تا ما اطمینان حاصل کنیم که همواره موانع تولید را رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *