Please use a valid API Key سقوط قیمت سنگ‌آهن ادامه دارد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

سقوط قیمت سنگ‌آهن ادامه دارد

غول سنگ آهن جهان پیش‌بینی کرده است که سقوط قیمت سنگ آهن در سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش فولادبان؛ شرکت استرالیایی BHP، غول سنگ‌آهن جهان، هشدار داد که در سال جاری احتمال تشدید محدودیت تولید فولاد چین بالا است و همین هشدار سبب نزول بیشتر قیمت سنگ‌آهن شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، BHP در گزارش چشم‌انداز کالاها در وب‌سایت خود نوشت: چشم‌انداز تولید بسیار کمتر فولاد در نیمه دوم سال 2021 آزمایش عزم صعودی بازارهای آتی است. قیمت سنگ‌آهن از زمان صعود به بالاترین سطح در ماه مه، یک‌سوم سقوط کرده و در بورس سنگاپور به زیر 150 دلار رسیده است. در بازار چین هم قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی به پایین‌ترین سطح از ماه نوامبر رسیده است.

صنعت فولاد چین پس از تعهد به کاهش تولید در سال جاری تحت فشار است، هدفی که برای جبران تولید پررونق در اوایل سال 2021 نیازمند محدودیت‌های بزرگ نیمه دوم است.

در حالی که توجه سرمایه‌گذاران بر محدودیت‌های تولید چین در نیمه دوم سال 2021 متمرکز است، روند تقاضای این کشور نیز بحرانی خواهد بود. پکن مجموعه‌ای از اقدامات را برای کنترل بخش املاک که بخش بزرگی از مصرف فولاد را تشکیل می‌دهد و به طور سنتی به افزایش قیمت سنگ‌آهن کمک کرده است، پیش می‌برد.

بانک مشترک‌المنافع استرالیا هم در یادداشتی نوشته است: سیاست‌گذاران به وضوح نگران سرمایه‌گذاری بیش از حد و ریسک اعتباری متمرکز در بخش دارایی‌ها هستند و حتی اگر چین برای مقابله با ضعف اخیر به سیاست‌های حامی رشد بیشتر روی آورد، این احتمال وجود دارد که بخش دارایی‌ها کنار گذاشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors