واهمه خریداران فولاد اتحادیه اروپا از افزایش قیمت‌ها با رفع تنش تعرفه‌ای با آمریکا

حل احتمالی اختلافات تعرفه فولاد بین اروپا و آمریکا از اول نوامبر، فعالان بازار اروپا را ترسانده که شاهد افزایش قیمت‌ها باشند.

به گزارش فولادبان و به نقل از پلاتس،‌ در صورت لغو تعرفه صادرات فولاد اروپا به آمریکا، خریداران فولاد در اروپا از افزایش مجدد قیمت فولاد نگرانند.

بر اساس بیانیه مشترکی که پس از اجلاس ایالات متحده و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن منتشر شد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا توافق کرده بودند که در حل اختلاف تجاری فلزات همکاری کنند.

دستیابی به یک توافق می‌تواند دشوار باشد، زیرا تعرفه‌های فولاد به‌ویژه در ایالت‌های مهم تولیدکننده مانند اوهایو، پنسیلوانیا و ایندیانا جزء لاینفک صنعت فولاد ایالات متحده است.

در حال حاضر هیچ سیستم سهمیه‌بندی فولاد در ایالات متحده وجود ندارد، در حالی که اقدامات حمایتی فولاد به طور محکم در بازار داخلی اروپا تثبیت شده است. از اول جولای، سیاست‌های حمایت تعرفه‌ای از صنعت فولاد اروپا تا سه سال دیگر تمدید شد و تنها شامل افزایش 3 درصدی در سهمیه موجود بود.

واکنش‌ها به حذف احتمالی تعرفه‌های واردات فولاد به آمریکا از منابع متفاوت بوده است، فعالان بازار از طرف فروش تمایل دارند از آربیتراژ به ایالات متحده سود ببرند، در حالی که افزایش قیمت فولاد در اروپا می‌تواند مشکلات مالی را برای خریدارانی ایجاد کند که در حال حاضر برای افزایش محدودیت‌های اعتباری تلاش می‌کنند.

یک توزیع‌کننده آلمانی گفت: حذف تعرفه 25 درصدی واردات مواد اتحادیه اروپا به ایالات متحده ممکن است منجر به افزایش صادرات از اروپا و افزایش قیمت در اینجا شود. همه کسانی که به لجستیک خوب دسترسی دارند سود خواهند برد.

یک منبع مرکز خدمات در منطقه بنلوکس هم گفت که تعرفه‌های واردات فولاد به آمریکا تهدیدی واقعی برای اروپا است، اما قیمت‌های داخلی بالاتر را برای تأمین مالی فولاد سبز ضروری دانست.

این منبع می‌گوید: من فکر می‌کنم این جاه‌طلبی اتحادیه اروپا است که قیمت‌ها را بالا نگه دارد تا بتواند انتقال به فولاد خنثی از دی‌اکسید کربن را تأمین کند؛ در غیر این صورت، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر اروپا مجبور خواهند بود برای حفظ صنعت فولاد به مقدار زیادی یارانه بدهند. این منبع افزود که چین از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد.

خریدار منطقه بنلوکس نیز در صورت لغو تعرفه، با احتمال افزایش قیمت‌های اروپایی موافق است، اما گفت: بعید است دولت بایدن به راحتی تحت تأثیر قرار گیرد. من احساس می‌کنم بایدن همان سیاست ترامپ را دارد (سیاست موسوم به اول آمریکا) فقط بایدن این را دوستانه‌تر می‌گوید!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تعرفه 25 درصدی فولاد و 10 درصدی آلومینیوم را بر واردات از اکثر کشورها تحت اختیار قانونی موسوم به بخش 232 در مارس 2018 اعمال کرد. این تعرفه پس از تحقیقات بازرگانی اعمال شد که نشان داد افزایش واردات فولاد و آلومینیوم تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است.

کارخانه‌ها عمدتاً به بحث تعرفه‌ها خوش‌بین هستند و تصمیم گرفته‌اند که قیمت‌های خود را در انتظار حذف تعرفه‌های بخش 232 کاهش دهند. یک منبع توزیع‌کننده بنلوکس گفت، صرف نظر از این موضوع، تولیدکنندگان اروپایی عجله‌ای برای افزایش مجدد قیمت ندارند، زیرا پویایی فعلی بازار به نفع آنها عمل می‌کند.

وی افزود: کارخانه‌ها قیمت‌ها را حفظ می‌کنند. آن‌ها سفارشات خوبی دارند، تولیدات ماه سپتامبر فروخته می‌شود بنابراین، مگر اینکه اتفاقی مهم مانند تصمیم 232 رخ دهد، من انتظار هیچ تغییری را ندارم.

از ابتدای سال، قیمت کویل نورد گرم در آلمان 480 یورو در هر تن و در ایتالیا، تقریباً 390 یورو در تن افزایش یافته است.

یکی از مدیران مرکز خدمات ترکیه به پلاتس گفت که او انتظار ندارد حذف تعرفه‌های بخش 232 تأثیر جدی روی قیمت‌ها داشته باشد، زیرا احساسات نزولی در هفته‌های اخیر در میان کاهش قیمت مواد اولیه بر بازار جهانی فولاد حاکم شده است.

تأثیر حذف تعرفه‌های بخش 232 بر قیمت‌ها می‌تواند در میان کاهش مسائل موجود در بازار جهانی کوتاه‌مدت باشد. گزینه‌های عرضه، افزایش یافته است. تولیدکنندگان هندی در حال حاضر در بازار هستند و تولیدکنندگان ویتنامی آماده ورود به اتحادیه اروپا و ایالات متحده با قیمت‌های رقابتی هستند.. این تأمین‌کنندگان می‌توانند برنامه بازی را تغییر دهند.

فعالان بازار ایالات متحده همچنین در مورد نتایج احتمالی حل اختلاف بحث می‌کردند.

یک معامله‌گر آمریکایی می‌گوید: من متقاعد نشده‌ام که اگر اتحادیه اروپا از تعرفه‌های بخش 232 حذف شود، تأثیر فوری خواهد داشت. همه در مورد یک نوامبر برای تاریخ راه‌حل احتمالی صحبت می‌کنند، اما من معتقدم که یک دوره گذار 60 تا 90 روزه وجود خواهد داشت.

این معامله‌گر افزود که چنین تصمیمی قیمت فولاد در اروپا را بالاتر می‌برد اما به دلیل محدودیت ظرفیت بیکار اروپایی که می‌تواند در کوتاه‌مدت به تولید بازگردد، آن را تغییردهنده بازی قیمت ایالات متحده نمی‌داند.

با این حال، برخی از منابع مربوط به خرید شک داشتند که تأثیر این تصمیم محدود خواهد بود زیرا با مشاهده تعداد بیشتری از سفارش‌های خرید فولاد اروپا در ایالات متحده مواجه شده‌اند. در اوایل ماه آگوست، منابع خرید از معاملات کویل نورد گرم به قیمت 1600 دلار و معاملات کویل نورد سرد در حدود 1800 دلار از حداقل دو کارخانه جداگانه اروپایی گزارش دادند.

این قیمت‌های وارداتی نسبت به قیمت‌ها در ایالات متحده دارای تخفیف قابل توجهی بود. قیمت کویل نورد گرم در آمریکا 1901 دلار و قیمت کویل نورد سرد 2109 دلار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *