سبزپوشی بازار سرمایه با بیشتر شدن تقاضا/ عرضه در عمده بازارها کاهش پیدا کرده است

شاخص کل بورس بر خلاف روز گذشته و به خاطر افزایش تقاضا در عمده سهم‌ها امروز هم سبز بسته شد و به 1.5 میلیون واحد نزدیک شد.

به گزارش فولادبان؛ با وجود اعلام خبر تعطیلی بورس به مدت 5 روز، این بازار امروز روی خوش به سهامداران خود نشان داد و سبز بسته شد. اکثر تقاضایی هم که در بازار وجود داشت، در گروه خودرو دیده می‌شد و در عوض، سرمایه‌گذاری‌ها با عرضه بیشتری مواجه شدند. کارشناسان بازار سرمایه هم بر این عقیده‌اند که در حال حاضر با محوریت فشار نقدینگی ناشی از تاثیرپذیری از بالا رفتن نرخ ارز و نبود معاملات در بازارهای دیگر، عرضه در عمده بازارها کاهش پیدا کرده است.

شاخص کل بازار سهام با شیبی تند تا پایان معاملات 19 هزار و 195 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 499 هزار و 999 واحد رسید تا به مقاومت بعدی خود یعنی 1.53 میلیون واحدی نزدیک‌تر شود. شاخص کل هم‌وزن نیز 5 هزار و 625 واحد بالاتر آمد و امروز در 428 هزار و 314 واحد بسته شد. شاخص فلزات اساسی هم رشد چشمگیر 8 هزار و 773 واحدی داشت و رقم یک میلیون و 180 هزار و 99 واحدی را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «شستا»، «فارس»، «شپنا»، «کچاد»، «ومعادن»، «فولاد» و «شتران» بیشترین تأثیر را در روند حرکتی شاخص کل داشتند و نمادهای «سپید»، «برکت»، «شستا»، «خودرو»، «خساپا»، «شپنا» و «فولاد» بیشترین تراکنش را داشتند. سه گروه خودرو، فلزات اساسی و فرآورده نفتی هم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

امروز، تمامی نمادهای فولادی رنگ سبز را به روی خود دیدند و در این میان، نمادهای «فپنتا»، «فسازان» و «فخاس» بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند. دو نماد «کچاد» و «کگل» هم سبز پوش بدند و نماد «ذوب» در فرابورس رشد یک درصدی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *