جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تا استقرار کامل طالبان بر حکومت نمی توان به آینده تجاری ایران و افغانستان خوش بین بود

معاون فروش مجتمع فولاد خراسان گفت : بر اساس بیانیه طالبان ،مراودات تجاری افغانستان با دیگر کشورها از جمله ایران تغییری نخواهد داشت اما باید گفت تا زمانی که نیروهای اجرایی طالبان بر سر کار نیایند و سیاستهای این  گروه عملیاتی نشود نمی توان به آینده تجاری ایران و افغانستان خوش بین بود.

حسین بختیاری در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: با توجه به تحولات اخیر افغانستان و تاثیرات عمیق تصمیمات سیاسی بر مراودات تجاری ، بیم آن می رود که تجارت ایران با افغانستان هم از این موضوع تاثیر بپذیرد و حتی به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

این فعال صنعتی ادامه داد:تا زمانی که گروه طالبان سیاستهای خود را بطور کامل تبیین و مشخص نکند ، نمی توان درباره آینده افغانستان صحبت کرد.

وی با اشاره به صدور بیانیه طالبان مبنی بر عدم تغییرمواضع قبلی افغانستان با دیگر کشورها تصریح کرد: بر اساس بیانیه طالبان قرار براین است که مراودات تجاری این کشور با دیگر کشورها از جمله ایران تغییر نکند و تا زمانیکه نیروهای اجرایی طالبان بر سر کار نیایند و سیاستهای این  گروه در دستور کار قرار نگیرد نمی توان به آینده تجاری ایران و افغانستان خوش بین بود.

معاون فروش فولاد خراسان افزود: پیش بینی روابط دو کشور ایران و افغانستان بستگی تام و تمام به این دارد که طالبان تا چه اندازه روی بیانیه ای که صادر کرده است ، پایبند بماند و فعلا که طالبان در حد حرف برعدم تغییر سیاستهای قبلی دولت سخن گفته اند ولی تا زمانی که دولت جدید روی کار نیاید نمی توان این روابط را تحلیل کرد.

بختیاری گفت: الان تمام مناسبات و مراودات تجاری ایران با کشور افغانستان به دلیل مسدود بودن مرزها قطع است و دستکم کارخانه ما هیچ باری را به این کشور ارسال نمی کند؛ البته فکر نکم شرایط  بقیه تولید کنندگان هم متقاوت باشد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors