Please use a valid API Key صنعت فولاد چین مجبور به افزایش بهره‌وری برای کاهش آلایندگی است - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

صنعت فولاد چین مجبور به افزایش بهره‌وری برای کاهش آلایندگی است

به گفته تحلیلگران، کارخانه‌های تولید فولاد چین می‌توانند به هدف خود در کاهش انتشار گازهای آلاینده برسند البته به شرطی که این صنعت مایل باشد هزینه بالای بهبود بهره‌وری تولید را بپذیرد.
فولاد چین

به گزارش فولادبان به نقل از  South China Morning Post، صنعت فولاد چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده فولاد خام جهان، حدود 15 درصد از انتشار گازهای آلاینده این کشور و بیش از 60 درصد از انتشارات گازهای آلاینده صنعت فولاد جهانی را تشکیل می‌دهد. شرکت‌های فولادی در این کشور تحت‌فشار هستند چراکه پکن متعهد شده است تا سال 2050 تولید گازهای آلاینده را صفر کند.

ما جون، مدیر موسسه امور عمومی و زیست‌محیطی مستقر در پکن در این باره گفت: کاهش انتشار گازهای آلاینده برای صنعت فولاد ضروری است. برای صنعتی با چنین میزان انتشار گازهای آلاینده قابل ملاحظه‌ای، اکنون وقت اقدام است.

این کشور در حال تدوین طرحی برای صنعت فولاد به عنوان بزرگ‌ترین انتشاردهنده گازهای آلاینده است.

لی شینچوانگ، رئیس موسسه تحقیقات و برنامه‌ریزی صنعت متالورژی چین، طی یک کنفرانس صنعتی در هفته گذشته گفت میزان انتشار گازهای آلاینده گروه‌های تولیدی طی 4 سال آینده به اوج می‌رسد و از آن زمان باید تا سال 2030 بالغ بر 30 درصد کاهش یابد.

به گفته لی، این صنعت برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بهینه‌سازی فرایندهای عملیاتی و استفاده از فناوری‌های کاهش‌دهنده گازهای آلاینده را باید در دستور کار قرار دهد.

تحلیلگران می‌گویند که این کشور نیاز به تعمیر اساسی خط تولید فولاد خود دارد و برای مقابله با چالش گازهای آلاینده، باید اقدام به کاهش زمان تولید، استفاده بیشتر از کوره‌های قوس الکتریکی (EAF) و استفاده از قراضه با کیفیت بالا نماید زیرا این شیوه‌ها گازهای آلاینده کمتری منتشر و محصولات با کیفیت بالا ایجاد می‌کند.

لی هانگمی، تحلیلگر ارشد Mysteel Global هم گفت: فولادسازان چینی باید به دنبال محصولات رده بالاتر و دوستدار محیط زیست و مسئولیت‌پذیرتر باشند.

در حال حاضر، 90 درصد از فولادسازی چین به کوره‌های بلند با سوخت زغال‌سنگ متکی است، در حالی که کوره‌های قوس الکتریکی با فولاد قراضه کار می‌کنند و آلایندگی کمتری تولید می‌کنند.

چین از ابتدای 2021 واردات قراضه فولاد را پس از دو سال ممنوعیت از سر گرفت.

ما در این باره عنوان کرد: صنعت فولاد بیش از بقیه صنایع، انرژی مصرف می‌کند، بنابراین باید ظرفیت جدیدی را که انرژی کمتر و تجدیدپذیر مصرف می‌کند ارتقا دهد.

با افزایش تقاضا با اتخاذ بسته محرک اقتصادی دولت برای توسعه زیرساخت‌ها مانند پل‌ها، جاده‌ها و ساختمان‌ها در طی همه‌گیر شدن کرونا، چین رکورد 1.05 میلیارد تن فولاد خام را در سال 2020 ثبت کرد.

لی در این زمینه افزود: تقاضا برای فولاد در چین امسال همچنان بالا خواهد بود. در درازمدت، تولید کشور کاهش می‌یابد، زیرا توسعه اقتصادی آن بیشتر به بخش خدمات متکی است و در 10 سال آینده تقاضا برای فولاد کاهش می‌یابد.

این کشور به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای اطمینان از رسیدن صنعت به حداکثر میزان گازهای آلاینده در سال 2025، تمایل خود را برای کاهش ظرفیت و تولید فولاد در سال جاری اعلام کرده است.

چین طی پنج سال گذشته 150 میلیون تن ظرفیت و 140 میلیون تن تولید فولاد کم‌عیار را کاهش داده است.

گروه فولادی Baowu چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جهان، اعلام کرد که تا سال 2023 به اوج انتشار گازهای آلاینده می‌رسد و انتشار آن را قبل از سال 2035 تا 30 درصد کاهش می‌دهد. این سازنده فولاد همچنین اعلام کرده در فناوری‌های نوآورانه سرمایه‌گذاری می‌کند تا تولید را افزایش دهد. این شرکت برای سرمایه‌گذاری حداکثر 35 میلیون دلار در تحقیقات مربوط به انتشار گازهای گلخانه‌ای، از جمله استقرار جذب کربن و تزریق هیدروژن در کوره بلند، یک مشارکت پنج ساله با شرکت انگلیسی-استرالیایی BHP تشکیل داده است.

برای از بین بردن ردپای کربن با استفاده از هیدروژن یا با گرفتن و ذخیره کربن در حین تولید، فناوری‌های نوآورانه تولید و آزمایش شده است. هنوز هم هزینه‌های بالا باعث شده است که این فناوری‌ها در مقیاس صنعتی استفاده نشوند. تحلیلگران می‌گویند که در آینده وضعیت تغییر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors