صادرات آهن اسفنجی مشروط به تامین نیاز داخل شود

یک فعال صنعتی فولاد گفت: تولید و صادرات آهن اسفنجی باید در شرایط حاضر مدیریت شود و تامین نیاز داخل در اولویت باشد.

رضا هوشمند در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: با توجه به شرایط خاص و ویژه نگهداری آهن اسفنجی باید توجه داشت که این محصول اگر فروش داخلی داشته باشد و نیاز داخلی را تامین کند بهتر است.

وی ادامه داد: آهن اسفنجی شرایطی دارد که نمی تواند زیاد دپو داشته باشد و قدرت اشتعال دارد و با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم و در مقایسه با فصول پاییز و زمستان که همراه با بارندگی و باد هستند خطر کمتری اهن اسفنجی را تهدید می کند.

این فعال صنعتی با اشاره به مخالفت مجلس در افزایش عوارض صادرات محصولات معدنی تصریح کرد: من فکر می کنم حتی اگر صادرات هم داشته باشیم با رفع کمبود برق و از سرگیری تولید کارخانه های فولادی ما در آینده نه چندان دوری دوباره با مشکل تامین آهن اسفنجی برای کارخانه های فولادی و افزایش قیمت آن مواجه خواهیم شد.

هوشمند ادامه داد: تولید و صادرات آهن اسفنجی باید در شرایط حاضر مدیریت شود،کسی مخالف صادرات نیست به شرط آنکه تامین نیاز کارخانه های داخلی در اولویت باشد و اگر مازادی وجود داشت صادر شود؛چون تبدیل آهن اسفنجی به شمش و ایجاد ارزش افزوده به نفع اقتصاد کشوراست.

وی گفت : البته در شرایط فعلی که کارخانه های تولید شمش با مشکل برق مواجه هستند؛صادرات گزینه معقولی است چون تولیدکنندگان آهن اسفنجی هم هزینه دارند و با صادرات می توانند ارزآوری مناسبی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *